دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طراحي هارد ديسک خاص؛

مقابله با باج افزارها از طريق مسافرت در زمان!

باج افزار

یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰:۰۰


يکي از خطرناک ترين انواع حملات سايبري حملات باج افزاري است که موجب قفل شدن فايل هاي کاربران مي شود، اما محققان امنيتي مسافرت در زمان را براي مقابله با اين حملات پيشنهاد کرده اند.

ticnews- تعدادي از دانشجويان دانشگاه ايلينويز از برنامه ريزي براي طراحي هارد ديسک خاصي در قالب طرح آلماناک خبر داده اند که مي‌توان زمان آن را به گونه‌اي جابجا کرد که به قبل از زمان حمله باج افزاري بازگردد و فعاليت خود را به طور عادي انجام دهد.

به گفته اين دانشجويان هاردديسک يادشده را مي‌توان به گونه‌اي توليد کرد که بر روي انواع لپ تاپ ها، رايانه‌هاي روميزي، گوشي‌هاي هوشمند و حتي محصولات سازگار با اينترنت اشيا قابل نصب باشد و اگر چه در زمان حال به سر مي‌برد ولي در عمل بتوان زمان فعال بودن آن را به گذشته‌اي بازگرداند که هارديسک هنوز به باج افزار آلوده نشده بود و از اين طريق بتوان فايل‌هاي قفل شده توسط هکرها را احيا کرد.

هارد يادشده براي اين کار به جاي پاک کردن نسخه قديمي هر فايل بعد از تغيير يا اصلاح آن، نسخه‌اي از آن را نگهداري مي‌کند و اين نسخه‌هاي قديمي در صورت حمله باج افزاري به منظور دسترسي به فايل‌ها و نجات آنها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

ابزار خاصي که براي سفر در زمان و احياي فايل‌هاي قفل شده با استفاده از فايل‌هاي قديمي طراحي شده، مي‌تواند حتي در صورت پاک شدن تصادفي فايل‌ها توسط کاربر به احيا و بازگرداندن آنها کمک کند. البته هنوز مشخص نيست که اين هاردديسک‌ها چه زماني توليد شده و قيمت آنها به چه ميزان خواهد بود.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو