یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
برنامه-ششم-توسعه
قنبري

تا پايان برنامه ششم توسعه

ضرورت افزايش ترانزيت ارتباطات بين الملل به 30 ترابيت بر ثانيه

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: طبق برنامه ششم توسعه در حوزه زيرساخت ترانزيت بين الملل بايد به 30 ترابيت بر ثانيه افزايش يابد که به خصوص در استان هاي مرزي ضروري است؛ براي انجام اين کار آمادگي داشته باشند.

ادامه مطلب

نمودار - اقتصاد - بورس

مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرد؛

کاهش ۲درصدی اعتبارات فناوری اطلاعات درسال ۹۶

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با نگاهی اجمالی به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، لایحه بودجه سال ۹۶ کشور در این حوزه را نقد و بررسی و کاهش ۲ درصدی اعتبارات این بخش را اعلام کرد.

ادامه مطلب

استارتاپ-مديريت-ايده

۵نکته کلیدی درباره استارتاپ‌ها/ از تخفیف به مشتری تا رشد اقتصادی

ایران اکنون در آغاز راه رشد اقتصادی شتابان بر اساس سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه قراردارد. استارتاپ‌های بومی نیز از مهمترین عوامل و تقویت‌کننده‌های این رشد شتابان هستند.

ادامه مطلب

سرعت اينترنت

اقتصاد مقاومتی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات/

فقیهی: قانونی‌شدن سرعت 20 مگابیت بر ثانیه برای نخستین بار

مسئول فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در حالی که در برنامه‌های 5 ساله و اسناد بالادستی، هدف‌گذاری عددی برای سرعت دسترسی کاربران انجام نشده بود، در تکلیف اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات برای نخستین بار سرعت 20 مگ تعیین شده است.

ادامه مطلب

سرمايه گذاري - اقتصاد - کسب و کار

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

100 هزار میلیارد تومان حجم گردش مالی بازار فناوری اطلاعات در برنامه ششم

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 100 هزار میلیارد تومان حجم گردش مالی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب

برات قنبري

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات:

سرمایه گذاری های برنامه پنجم در ICT محقق نشد

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات با بیان این که سرمایه گذاری های برنامه پنجم در ICT محقق نشد درباره درآمدهای مستقیم واریزی این وزارتخانه به خزانه دولت نیز گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان باشد.

ادامه مطلب

توسعه - صنعت - اقتصاد - کسب و کار

خروج از رکود با توسعه بخش ICT محقق خواهد شد

معاون نظارت و برنامه‌ریزی وزارت در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی که در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان این که ICT یک فرصت است و بایست با کاهش تهدیدات در جهت گسترش آن گام برداشت، گفت: خروج از رکود و رونق اقتصادی بدون پیشرفت این بخش امکانپذیر نیست.

ادامه مطلب

اقتصاد - فضاي مجازي - شبکه

کاستی برنامه پیشنهادی ششم در بخش ICT

با توجه به کاستی‌های برنامه ششم توسعه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون تلفیق 5 اولویت را به این برنامه اضافه می‌کند.

ادامه مطلب

اقتصاد - رشد - سود

قائم‌مقام وزیر ارتباطات خبرداد:

سرمایه‌گذاری 110هزار میلیارد تومانی برنامه ششم در حوزه IT

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری گفت: در برنامه ششم 110 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت آی سی تی هزینه خواهد شد که بخشی از این مبالغ توسط دولت و بخشی توسط بخش خصوصی محقق می شود.

ادامه مطلب

باند پهن - سريع

پهنای باند شبکه ملی اطلاعات ۷۸ برابر می‌شود

شورای برنامه‌ریزی ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با توسعه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه گفته است که زیرساخت این شبکه در پایان برنامه باید به ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه برسد.

ادامه مطلب