شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
تحريم
اذري جهرمي

انجمن جهاني موبايل ايران را تحريم نکرد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در واکنش به خبري مبني بر تحريم ايران از سوي انجمن جهاني موبايل (GSMA) گفت: اين خبر دقيق نيست.

ادامه مطلب

گوگل

گوگل هم براي تحريم شرکت‌هاي ايراني دست‌به‌کار شد

تيم پشتيباني گوگل در پاسخ به چرايي قطع دسترسي تعدادي از سايت‌هاي اينترنتي ايراني به سرويس «گوگل آناليتيکس» «نقض سياست‌هاي سرويس آناليتيکس» را دليل قطع دسترسي سايت‌هاي ايراني عنوان کرد.

ادامه مطلب

ict

آمریکا,چین را برای رابطه با ایران صدهامیلیون دلار جریمه کرد

شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی زد تی ایی چین در آستانه انعقاد توافقی با دولت آمریکا برای اقرار به نقض قوانین این کشور و پرداخت صدها میلیون دلار جریمه در مورد اتهام نقض قوانین آمریکا برای فروش فناوری به ایران است.

ادامه مطلب

ZTE

امريکا، کمپاني ZTE را به دليل رابطه با ايران تحريم کرد

همان طور که ميدانيد عمده فعاليت کمپاني ZTE در زمينه ي تجهيزات مخابراتي است و با وجود اينکه گوشي هاي اين کمپاني به صورت عمده در بازار ايران موجود نيستند اما شرکت هاي مخابرات مدت هاست که از تجهيزات اينگونه کمپاني هاي چيني مانند هواوي و ZTE استفاده ميکنند. اکنون ايالات متحده اين کمپاني را به دليل نقض روابط بازرگاني با ايران تحريم کرده است و از هفته ي آينده واردات اين برند در کشور آمريکا محدود خواهد شد.

ادامه مطلب

اپل

آغاز تحریم جدید اپل علیه کاربران ایرانی/ حذف و نصب برنامه‌ها مسدود شد

باوجود اینکه ایرانی‌ها در یک سال گذشته با وعده های گشایش اقتصادی و رفع تحریم‌های اروپایی و آمریکایی مواجه اند، شرکت آمریکایی اپل به تازگی با تحریم‌ جدید، دسترسی کاربران ایرانی را به برنامه‌هایش قطع کرد.

ادامه مطلب

hp

بلومبرگ فاش کرد

دلیل مخالفت HP با برداشته شدن تحریم‌های ایران

کارلی فیورینا، مدیرعامل سابق هولت پاکارد (HP) و نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا یکی از طرفداران سرسخت حفظ تحریم‌های ایران است در حالیکه این شرکت فناوری تحت مدیریت وی با وجود تحریم‌های صادراتی سخت گیرانه، محصولاتی به ارزش میلیون‌ها دلار به ایران فروخت.

ادامه مطلب

واعظي

دکتر واعظی در جمع تجار و سرمایه گذاران استان اردبیل:

به دوران پسا تحریم بیندیشید

وزیر ارتباطات در نشست با تجار و سرمایه گذاران استان اردبیل، گفت: کنگره آمریکا چه برجام را بپذیرد یا نپذیرد، تحریم ها خاتمه یافته است و باید به دوران پسا تحریم اندیشید.

ادامه مطلب

شوراي عالي مجازي

در مرکز ملی فضای مجازی کشور صورت می گیرد

بررسی وضعیت حوزه فضای مجازی در دوران بعد از تحریم

سازمان های صنفی و تشکل های تخصصی حوزه فضای مجازی در نشستی در مرکز ملی فضای مجازی به بررسی موارد مربوط به این حوزه در دوران بعد از تحریم پرداختند.

ادامه مطلب

رايانه

آمریکا تحریم فروش تکنولوژی ارتباطی به ایران را لغو می‌کند

وندى شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا از لغو تحریم‌ فروش تلفن همراه و کامپیوتر به ایران خبر داد و گفت که آمریکا در پی رفع موانع فروش مواد غذایی و دارو به ایران است.

ادامه مطلب

ايرانسل

معامله شرکت‌های آمریکایی با ایران و بی اعتنایی به تحریم‌ها

رویترز طی گزارشی اعلام کرد شرکت تلفن همراه ایرانسل با دور زدن تحریمهای آمریکا توانسته است بخشی از تجهیزات مخابراتی خود را از شرکتهای آمریکایی خریداری کند.

ادامه مطلب