چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
حبس-فرکانس
فرکانس

آغاز یا پایان

مناقشه وزارت ارتباطات و صدا و سیما بر سر فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰

موضوع تخصیص باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز به تلویزیون آنالوگ، برمی گردد به قبل از انقلاب که این تکه باندها با وجود فقط دو شبکه تلویزیونی در اختیار صدا و سیما قرارداده شد اما با تشکیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درسال ۱۳۸۲، مدیریت طیف رادیویی کشور از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این سازمان محول گردید و از همان زمان یعنی حدود ۱۷ سال است که این موضوع مورد مناقشه رگولاتوری و صدا وسیما است.

ادامه مطلب

فرکانس

ماجرای حبس فرکانس‌ها؛ اختلاف صداوسیما و وزارت ارتباطات

در سال ۲۰۰۶ در نشستی بین المللی و بسیار مهم در ژنو سوییس این پیشنهاد تبدیل به مقررات شد. در نشست ژنو محمود خسروی معاون وقت وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به همراه عبدالعلی علی عسکری معاون فنی آن زمان سازمان صداوسیما ورییس کنونی این سازمان حضور پیدا کردند و به عنوان نمایندگان ایران مقررات جدید را پذیرفتند و امضا کردند.

ادامه مطلب

بهزاد اکبري

انتقاد از حبس فرکانس های 700 و 800 بدون استفاده در صداوسیما

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه محدودیت در منابع فرکانسی عاملی بازدارنده در توسعه شبکه موبایل و افزایش کیفیت آن در کشور شده است، گفت: با وجود چنین محدودیتی بخش قابل توجهی از فرکانس های 700 و 800 بدون استفاده در اختیار صداوسیماست و بلا استفاده حبس شده است.

ادامه مطلب