چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
حمله-سايبري
حمله هکری

تازه‌ترین قربانی حمله سایبری؛

مشاور دولت آمریکا در زمینه طرحهای امنیتی هک شد

شرکت سول اورینز که در زمینه اجرای طرح‌های امنیتی به بخش‌های مختلف دولت فدرال آمریکا مشاوره می‌دهد، تازه‌ترین قربانی یک حمله باج افزاری بوده است.

ادامه مطلب

جهرمي

?? میلیون حمله سایبری به ایران خنثی شد

پاسخ وزیر ارتباطات به رسانه‌ها درباره حمله سایبری ادعایی به ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حملات سایبری به ایران گفت: در سال گذشته 33میلیون حمله را با سپر دژفا خنثی کردیم و حمله موفقی از آنها صورت نگرفته است.

ادامه مطلب

اينترنت

آمارهایی جالب از وضعیت اینترنت در ایران

در روز بیش از 6 تا 7 میلیون حمله سایبری به کشور اتفاق می‌افتد که درصدی از آن تأثیری در زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و غیره ندارند، اما بنا بر اعلام مسوولان در سال گذشته، 296 حمله جدی به سامانه و زیرساخت‌های کشور صورت گرفت که مبدأ و منشا 50 درصد از این حملات از سوی آمریکا و چین 30 درصد از سوی برخی کشورهای اروپایی مثل هلند، آلمان بوده است.

ادامه مطلب

حمله سايبري

اطلاعیه وزارت ارتباطات درخصوص حمله سایبری به تجهیزات سیسکو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هسته شبکه ملی اطلاعات از حمله سایبری شب گذشته - 17فروردین - در امان بوده، بر وجود ضعف در اطلاع‌رسانی مرکز ماهر به شرکت‌ها و نیز ضعف در پیکره‌بندی مراکز داده تاکید کرده است.

ادامه مطلب

اذري جهرمي

حمله سايبري به برخي از مراکز داده کشور

محمد جواد آذري جهرمي با انتشار توئيتي از حمله گسترده به برخي مراکز داده کشور خبر داد.

ادامه مطلب

حملات سايبري

گزارش مرکز ماهراز:

حمله سایبری به وب سایت ها و پورتال های خبری

در پی وقوع حملات سایبری به تعدادی از سایت های خبری، مرکز امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای موسوم به مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش فنی خود را در رابطه اقدامات انجام شده و چگونگی وقوع این حملات منتشر کرد.

ادامه مطلب

حمله سايبري

یک کارشناس انگلیسی خبر داد؛

فردا دوشنبه یک حمله بزرگ سایبری رخ می دهد

یک کارشناس امنیتی در انگلیس امروز یکشنبه هشدار داد که یک حمله بزرگ سایبری ظرف 24 ساعت آینده رخ خواهد داد.

ادامه مطلب

واعظي

وزیر ارتباطات اعلام کرد

اتحادیه جهانی مخابرات مدار ماهواره ایران را بازگرداند

وزیر ارتباطات درباره اقدامات و پاسخ وزارت ارتباطات به حمله‌های سایبری گفت: علی‌رغم اینکه حمله‌های متعددی به سمت شبکه ایران وارد می‌شود، وزارت ارتباطات اعتقادی به مداخله در پاسخ‌های سایبری ندارد و اگر کشوری برخورد خصمانه کند دستگاه‌های دیگری در ایران برای ارایه پاسخ روشن وجود دارد.

ادامه مطلب

اينترنت

14 حمله بزرگ سایبری در جهان؛

مهمترین سرقت های اطلاعاتی سال 2014

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای براساس بررسی که توسط شرکت امنیتی پاندا انجام شده است مهمترین رویدادهای امنیت فناوری اطلاعات و حملات سایبری در سراسر جهان در سال 2014 را اعلام کرد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

زنگ خطر ITU درباره حمله سایبری جدید به تلفن‌های همراه

اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) نسبت به آسیب‌پذیری‌های جدی در فن‌آوری تلفن همراه هشدار داد که حداقل 500 میلیون دستگاه تلفن همراه را در معرض حملات از راه دور هکرها قرار می‌دهد.

ادامه مطلب