شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
خودکفايي
مخابرات - صنايع - شبکه

خودکفایی ایران در برخی تجهیزات مخابراتی

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، دوره تحریم‌ها را که از تبعات آن ورود محصولات چینی و عدم الزام اپراتورهای مخابراتی به استفاده از توان داخلی بود، بدترین دوره ‌برای این شرکت دانست و بر لزوم انتقال دانش فنی به کشور برای پیشرفت در حوزه تولید تجهیزات مخابراتی تاکید کرد.

ادامه مطلب

اينترنت - باج افزار

عضو هیئت عامل سازمان فناوری:

تحریم سایبری ایران اصلا منطقی نیست

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات درباره احتمال تحریم سایبری ایران اظهار کرد: به‌هرحال ممکن است چنین برخوردهای نامتعارفی انجام شود، اما چنین تحریم‌هایی اصلاً منطقی نیست.

ادامه مطلب

فيروزآبادي - شورالي عالي

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

برای سالم سازی فضای مجازی نیازمند نهضت تولید محتوا هستیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تأسیس کارگروه سبک زندگی ایرانی- اسلامی در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: برای سالم سازی فضای مجازی نیازمند نهضت تولید محتوا هستیم.

ادامه مطلب

اقتصاد - صنعت - کسب و کار

با همکاري يک اتحاديه و اپراتور موبايل/

سيمنار نقش نوآوري و خلاقيت در اقتصاد مقاومتي برگزار مي‌شود

سيمنار "نقش نوآوري و خلاقيت در اقتصاد مقاومتي" با هدف توسعه صادرات محصولات کسب‌وکارهاي نوپا و نوآور در تاريخ سيزدهم ارديبهشت ماه برگزار مي‌کند.

ادامه مطلب

اپليکيشن

در نشست خبری موبیرو مطرح شد:

حمایت از برنامه نویسان ایرانی با مسابقات برنامه نویسی اپ تلنت

اولین نشست خبری مسابقات برنامه نویسی اپ تلنت با حضور اصحاب رسانه و برگزار کنندگان این مسابقات (موبیرو و همراه اول) روز سه شنبه 19 خرداد ماه 94 در سالن همایش‌های هتل رامتین برگزار شد و در این نشست شیوه برگزاری این مسبقات و نحوه داوری آثار تشریح شد.

ادامه مطلب

فناوري

رونمایی از پایگاه اینترنتی بنیاد حامیان علم و فناوری

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، از رو نمایی پایگاه اینترنتی بنیاد حامیان علم و فناوری در مشهد مقدس خبر داد.

ادامه مطلب

واعظي

در نشست مشترک واعظي و ستاري مطرح شد:

حمايت از توليدات داخلي و کسب و کارهاي حوزه ICT

زير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام کرد: "کميته حمايت از توليد تجهيزات ارتباطي و فناوري اطلاعات" با عضويت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، وزارتخانه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوري اسلامي ايران تشکيل مي‌شود.

ادامه مطلب

ايميل

وب سایت پست الکترونیک ایرانی «رایانا» رونمایی شد

وب سایت سرویس نرم افزاری رایانا با هدف ارتباط و تعامل بیشتر با کاربران این سرویس ایرانی راه اندازی شد.

ادامه مطلب

فاوا

مدیرعامل برترین دیتاسنتر پنجمین جشنواره ملی فاوا:

دیتاسنتر داخلی مهمترین بخش پازل شبکه ملی اطلاعات است

مدیرعامل برترین دیتاسنتر داخلی در پنجمین جشنواره ملی فاوا، گفت: دیتاسنترها مراکزی هستند برای نگهداری امن و مطمئن اطلاعات؛ بنا براین با ایجاد شبکه‌ی ملی اطلاعات، داده های داخل کشور در داخل کشور نگهداری می شوند و وجود این مراکز به عنوان مکمل و زیرساختی برای شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود؛ در واقع نود یا نقطه ای که قرار است شبکه ملی اطلاعات درآن نگهداری و پردازش شود همین دیتا سنترها خواهند بود.

ادامه مطلب

اينترنت

وزیر ارتباطات از برنامه‌ی آتی وزارت متبوعش خبر داد:

انتقال رایگان تمام سایت‌های خارج از کشور به دیتاسنترهای داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از برنامه‌های وزارت متبوعش برای ایجاد دیتاسنترهای خصوصی خبر داد و تاکید کرد: تمام سایت‌هایی که در خارج از کشور میزبانی می‌شوند را به طور رایگان به داخل کشور منتقل می‌کنیم.

ادامه مطلب