شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

با همکاري يک اتحاديه و اپراتور موبايل/

سيمنار نقش نوآوري و خلاقيت در اقتصاد مقاومتي برگزار مي‌شود

اقتصاد - صنعت - کسب و کار

سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰


سيمنار "نقش نوآوري و خلاقيت در اقتصاد مقاومتي" با هدف توسعه صادرات محصولات کسب‌وکارهاي نوپا و نوآور در تاريخ سيزدهم ارديبهشت ماه برگزار مي‌کند.

وايمکس نيوز - با توجه به نقش کسب‌وکارهاي نوپا و نوآور به عنوان يکي از راهبردهاي مهم و اثرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتي، اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ايران با همکاري اپراتور اول موبايل سيمنار "نقش نوآوري و خلاقيت در اقتصاد مقاومتي" را با هدف توسعه صادرات محصولات کسب‌وکارهاي نوپا و نوآور در تاريخ سيزدهم ارديبهشت ماه برگزار مي‌کند.

اتحاديه مذکور با اشاره به شعار سال جاري عنوان کرد: به نظر مي‌رسد يکي از مهم‌ترين وظايف بخش خصوصي که نقش مهمي در اقتصاد کشور ايفا مي‌کند، شناسايي آسيب‌هاي اقتصادي و ارائه راهبردهايي خاص جهت تبديل نقاط ضعف به قوت و تبديل تهديدها به فرصت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي باشد.

از آنجا که يکي از نقاط ضعف اقتصاد کشور پايين بودن ميزان خلاقيت و نوآوري و ضعف فناوري بنگاه‌هاي اقتصادي است، اين مسئله اقتصاد و صنعت کشور را مصرف کننده فناوري‌هاي خارجي کرده و اين خود زمينه آسيب‌پذيري اقتصاد کشور را فراهم مي‌کند که با شناسايي اين نوع آسيب‌ها مي‌توان به نقش بي‌بديل دانش در حل معضلات کشور پي برد.

براساس اذعان کارشناسان اقتصادي بر نقش غيرقابل انکار کسب‌وکارهاي نوپا و نوآور به عنوان يکي از راهبردهاي مهم و اثرگذار جهت تحقق اقتصاد مقاومتي، بايد همواره در نظر داشت که براي دستيابي به اقتصاد حاصل از شرکت‌هاي نوپا و نوآور فقط توليد و توزيع اطلاعات و پرداختن به آموزش و پژوهش کافي نيست بلکه نکته مهم، به کارگيري آنها در استفاده از منابع اقتصادي به صورت مستمر و پايدار است.

به عبارت ديگر، کاربردي کردن دانش و استفاده موثرتر از آن در گسترش ظرفيت‌ها و ارتقاي درجه بهره‌برداري از منابع است که تحقق يک اقتصاد دانش بنيان را ممکن مي‌سازد.

امروزه با پيشرفت علوم بشري، کاربرد دانش در زندگي انسان در تمام عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي افزايش يافته و اقتصاد مبتني بر علم و دانش اهميت زيادي يافته است. در اين عرصه افراد نوپا و نوآور مي‌توانند با صادرات محصولات حاصل از کسب‌وکارهاي خود، موجب تحول در عرصه علم و دانش و کشف يافته‌ها و نتايج جديد اقتصادي شوند که اين يافته‌ها مي‌تواند در اجراي اصول اقتصاد مقاومتي مورد استفاده قرار گيرد.

در حقيقت يکي از اساسي‌ترين پيش‌نيازهاي اقتصاد مقاومتي، توانمند نمودن و تشويق و زمينه‌سازي فعاليت سرمايه‌ انساني خلاق، نوآور و دانشي است که با توجه به ترکيب جمعيتي کشور ايران و جمعيت بالاي جوانان تحصيل‌کرده و نيروي انساني به عنوان بزرگ‌ترين و باارزش‌ترين سرمايه‌ کشورمحسوب مي‌شوند.

در همين راستا، اتحاديه و اپراتور مذکور سعي دارند با برپايي سيمنار نقش نوآوري و خلاقيت در اقتصاد مقاومتي در تاريخ سيزدهم ارديبهشت در محل اتاق بازرگانى، صنايع، معادن و کشاورزى ايران و دعوت از کسب‌وکارهاي نوپا، نوآور و خلاق و همچنين دولتمردان، سرمايه‌گذاران و صاحبان صنايع براي حضور در اين سمينار، حلقه واسط براي کمک به تجاري‌سازي ايده‌هاي برتر علم و فناوري و توسعه صادرات محصولات کسب‌وکارهاي نوپا و نوآور را به وجود آورند.

هدف از برگزاري اين رويداد، شناسايي آسيب‌هاي اقتصادي و اقدام در جهت رفع معضلات و نقاط ضعف موجود در راستاي نيل به اهداف اقتصاد مقاومتي، معرفي ايده‌هاي نو و خلاقانه براي ايجاد کسب‌و‌کارهاي جديد، ايجاد ارتباط بين صاحبان ايده با بزرگان کسب‌و‌کار و سرمايه‌گذاران، تجاري‌سازي ايده‌هاي نو، آشنايي بنگاه‌هاي اقتصادي نوپاي برتر براي معرفي کسب‌و‌کار خود در مجامع بين‌المللي جهت جذب سرمايه‌گذاري، آموزش جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي، صادرات محصولات کسب‌وکارهاي نو، معرفي ايران به عنوان يکي از کشورهاي پيشرو در توليد علم و دانش و بهره‌مندي از نمايشگاه‌هاي بين‌المللي معتبري چون cebit و Gitex به عنوان ابزارهاي بازاريابي و تبليغات اعلام شده است.

 

منبع : تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو