یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
دسترسي-آزاد-به-اطلاعات
دسترسي به  اطلاعات

درکنگره متخصصان علوم اطلاعات؛

نشست دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار می شود

نشست «مدیریت اطلاعات پژوهشی؛ دسترسی آزاد به اطلاعات» همزمان با کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار می‌شود.

ادامه مطلب

جهرمي

دسترسي آزاد به اطلاعات مانع از رانت مي شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع نخبگان استان کرمان با اشاره به اينکه با دسترسي آزاد به اطلاعات کارها آسان‌تر و بهتر انجام مي پذيرد، گفت: امروز عصر تحول و اقتصاد ديجيتال است و اگر زمينه رشد اين نوع اقتصاد را فراهم آوريم بسياري از مشکلات را حل خواهيم کرد.

ادامه مطلب

واعظي

وزیر ارتباطات تاکید کرد

ضرورت ورود 400 دستگاه به سامانه دسترسی آزاد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در حالی که تا پیش از این عده‌ای با عنوان رانت از اطلاعات استفاده می‌کردند، امروز با راه‌اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، همه می‌توانند از اطلاعات مورد نیاز خود استفاده کنند.

ادامه مطلب

صالحي اميري

وزير ارشاد:

دسترسي آزاد به اطلاعات مقابل فساد قرار مي‌گيرد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حالي که شفافيت و دسترسي آزاد به اطلاعات را در مقابل فساد دانست، گفت: ادعاي دموکراسي و مردم‌سالاري ديني با دسترسي آزاد به اطلاعات فراهم مي‌شود و ما از لحاظ قانوني حق نداريم اطلاعات را محدود کنيم.

ادامه مطلب

واعظي

با حضور واعظي

سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات رونمايي شد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه دسترسي به اطلاعات به شفاف‌سازي و رفع فساد کمک مي‌کند، اين شاخص‌ها را جزو فرآيند دموکراسي دانست و گفت: دسترسي آزاد به اطلاعات يک فرآيند دو سويه است که هم دستگاه‌ها بايد اطلاعات خود را در اختيار مردم بگذارد و هم مردم به صورت صحيح از اين اطلاعات استفاده کنند.

ادامه مطلب

باقري اصل

راه‌اندازي سامانه دسترسي آزاد به اطلاعات

معاون دولت الکترونيک سازمان فناوري اطلاعات از راه‌اندازي آزمايشي سامانه دسترسي آزاد به اطلاعات و اجرايي شدن آن در آينده نزديک خبر داد.

ادامه مطلب

کابل - امنيت اطلاعات

وزیر ارتباطات خبر داد

دسترسی آزاد مردم به اطلاعات شعار دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: بستن سایت نیازی به سرمایه‌گذاری ندارد؛ دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حقوق شهروندی شعار دولت است، از طرف دیگر اعتقاد داریم که مردم باید به محتوا دسترسی داشته باشند، اما محتوا باید سالم باشد به همین دلیل برای فیلترینگ هوشمند سرمایه‌گذاری شده است.

ادامه مطلب

فناوري اطلاعات - اقتصاد

ديدگاه اسماعيلي درباره روند اجرايي قانون دسترسي آزاد به اطلاعات

محسن اسماعيلي حقوقدان و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران حياتي‌ترين حقوق حرفه‌اي خبرنگاران را حق دسترسي آسان و سريع به اخبار دانست و ديدگاه خود درباره روند اجرايي قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات را طرح کرد.

ادامه مطلب