شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
رشد
خاورميانه

کاربری اینترنت خاورمیانه 1987درصد افزایش یافته است

کاربری اینترنت خاورمیانه در فاصله سال 2000 میلادی تاکنون 1987 درصد افزایش یافته است که سریع ترین آهنگ رشد در جهان در بخش اینترنت است.

ادامه مطلب

بازي

بازار بازی‎های ویدیویی به سرعت در حال رشد است

انجمن نرم‎افزارهای سرگرم‎کننده به تازگی گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن نرم‎افزار و سخت‎افزار بازی‎های ویدیویی در سال گذشته بیش از 25 میلیارد دلار بازار داشته است، در حالی که ارزش بازار این صنعت در سال 2004 میلادی 7.3 میلیارد دلار بود.

ادامه مطلب

تزئيني

رشد LTE به 3400 درصد می‎رسد

بر اساس گزارشی از اینستت(In-Stat)، فناوری LTE فناوری برتر شبکه سیار آینده است و تا سال 2015 رشدی حدود 3400 درصد خواهد داشت.

ادامه مطلب

WLAN

رشد بازار LAN بی سیم در سه ماهه‌ نخست 2011 به 18 درصد رسید

طبق گزارش جدید گروه دل‌اورو(Dell'Oro) رشد بازار شبکه‌های رایانه‌ای بی‌سیم(WLAN) در سه ماهه‌ نخست سال جاری میلادی نسبت به دوره‌ مشابه در سال قبل 18 درصد بوده است.

ادامه مطلب

تزئيني

پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس؛

رشد 39 درصدی درآمدهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات

مرکز پژوهش‌های مجلس از پیش ‌بینی رشد 39 درصدی برای درآمدهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات براساس لایحه بودجه سال 90 کل کشور خبر داد.

ادامه مطلب

تزئيني

IDC آخرين وضعيت بازار رايانه در منطقه را منتشر کرد

رشد 8 درصدي عرضه رايانه‌هاي شخصي در خاورميانه

بيش از 50 در صد رايانه هاي شخصي که به امارات متحده عربي وارد مي شود به عراق، ايران، سوريه، پاکستان و برخي کشورهاي آفريقايي صادر مي شود که بر اساس آخرين گزارش منتشر شده از سوي شرکت تحقيقاتي IDC در مورد وضعيت بازار رايانه در منطقه خاورميانه و آفريقا، افزايش تمايل بخش آموزشي اين منطقه به خريد رايانه‌هاي جديد موجب شده تا فروش رايانه‌هاي شخصي در اين مناطق افزايش يابد.

ادامه مطلب

بازار فروش رایانه‌های شخصی سیار در سال 2011 رشد می‌کند

شرکت تایوانی ایسر (Acer) دومین سازنده‌ بزرگ رایانه‌های شخصی (pc) سیار در جهان پیش‌بینی کرد که رشد بازار این رایانه‌ها در سال 2011 به 10 تا 12 درصد برسد که این رشد ناشی از رونق بازارهای نوخاسته است.

ادامه مطلب

بازار گوشي

بازار تلفن همراه در سه ماهه‌ آخر سال 2010 رشد کرد

بازار تلفن همراه جهان در سه‌ماهه چهارم سال 2010 میلادی 17.9 درصد رشد داشت که حدنصاب فصلی تازه‌ای است و رشد فروش تلفن‌های هوشمند محرک آن بوده است.

ادامه مطلب

it

صنعت فناوری اطلاعات در سال جاری میلادی رشد خواهد کرد

طبق تازه‌ترین چشم‌اندازی که گروه گارتنر ارایه کرده است، میزان هزینه‌کرد جهانی در فناوری اطلاعات در سال 2011 به 3.6 تریلیون دلار می‌رسد که 5.1 درصد از سال 2010 بیش‌تر است، این شاخص در سال 2010 برابر با 3.4 تریلیون دلار یعنی 5.4 درصد بیش‌تر از سال 2009 بود.

ادامه مطلب

بازار گوشي

تولید جهانی گوشی تلفن همراه چهار درصد افت کرد

طبق بررسی آماری گروه بازار پژوهی استراتژی آنالیتیکس(StrategyAnalytics) تولید جهانی تلفن‌همراه در سه‌ماهه سوم سال 2010 به 291 میلیون گوشی رسید که نسبت به دوره مشابه در سال 2009 میلادی 4 درصد افت داشت و پیش‌بینی می‌شود صنعت تلفن‌همراه در سه ماهه‌ چهارم سال 2010 دوباره رشد خود را از سر گیرد.

ادامه مطلب