شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

IDC آخرين وضعيت بازار رايانه در منطقه را منتشر کرد

رشد 8 درصدي عرضه رايانه‌هاي شخصي در خاورميانه

تزئيني

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳:۰۰


بيش از 50 در صد رايانه هاي شخصي که به امارات متحده عربي وارد مي شود به عراق، ايران، سوريه، پاکستان و برخي کشورهاي آفريقايي صادر مي شود که بر اساس آخرين گزارش منتشر شده از سوي شرکت تحقيقاتي IDC در مورد وضعيت بازار رايانه در منطقه خاورميانه و آفريقا، افزايش تمايل بخش آموزشي اين منطقه به خريد رايانه‌هاي جديد موجب شده تا فروش رايانه‌هاي شخصي در اين مناطق افزايش يابد.

وايمکس نيوز - شرکت تحقيقاتي IDC در مطالعه جديد خود به اين نتيجه رسيده است که صادرات رايانه‌هاي شخصي به خاورميانه و آفريقا در فصل نخست سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 86/7درصدي را پيش‌رو داشته است.

طبق آمار موجود در سه ماهه نخست سال 2011 ميلادي تعداد 51/1ميليون دستگاه رايانه شخصي وارد خاورميانه و آفريقا شده است که اين رقم براي فصل نخست سال 2010 ميلادي 40/1 ميليون دستگاه گزارش شده بود.

بر اساس پيش‌بيني صورت گرفته توسط کارشناسان و تحليلگران مرکز IDC، در فصل نخست سال جاري ميلادي ميزان صادرات رايانه‌هاي شخصي به کشورهاي حومه خليج فارس رشد 43/4 درصدي داشته و در مجموع 254 هزار و 357 دستگاه رايانه در اين منطقه عرضه شده است.

در مدت مشابه سال قبل تعداد رايانه‌هاي شخصي وارد شده به کشورهاي حومه خليج فارس 243 هزار و 549 دستگاه گزارش شده بود.

گفته مي‌شود که ميزان صادرات رايانه‌هاي شخصي وارد شده به امارات متحده عربي به ديگر کشورها نيز بسيار بيشتر از عرضه ديگر محصولات الکترونيکي و مصرفي بوده است.

طبق آمار موجود، بيش از 50 درصد رايانه‌هاي شخصي که به امارات متحده عربي وارد مي‌شوند از اين کشور به عراق، ايران، سوريه، پاکستان و برخي کشورهاي آفريقايي صادر مي‌شوند.

در فصل نخست امسال ميزان صادرات رايانه‌هاي شخصي به امارات متحده عربي نيز رشد 14 درصدي را پيش‌رو داشته و بر اين اساس 563 هزار و 729 دستگاه رايانه در اين کشور عرضه شده است.

مرکز تحقيقاتي IDC همچنين اعلام کرده است که ميزان درآمد حاصل از صادرات رايانه‌هاي شخصي در امارات از 06/1 ميليارد دلار در فصل نخست سال 2010 به 14/1 ميليارد دلار در مدت مشابه امسال رسيده است.
 

منبع: خبرگزاري فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو