جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
رقابت
عباسی شاهکوه

رگولاتوری: نزدیکی تعرفه‌ها در رقابت طبیعی است

معاون وزارت ارتباطات در پاسخ به گلایه کاربران از نبود رقابت در بازار تلفن همراه و اقدام هماهنگ اپراتورها در افزایش تعرفه اینترنت همراه، گفت: اپراتور هایی که در حد همدیگر هستند، در نهایت تعرفه خدمات را نزدیک به هم اعلام می‌کنند.

ادامه مطلب

گوشي هوشمند

رقابت هوواوی با سامسونگ برای تولید گوشی هوشمند

به گزارش موسسه تحقیقاتی ABI که در حال بررسی بازار در حال رشد گوشی‎های همراه در آسیا-اقیانوسیه است، افزار‎ه‎های رده پایین هوواوی، ZTE و میکرومکس درصدد رقابت با سامسونگ و همکاران هستند.

ادامه مطلب

تركسل

ترکسل به خاطر نقض قوانین رقابتی جریمه شد

سازمان تنظیم مقررات ضدانحصارترکیه، بزرگترین بهره‌بردار تلفن همراه ترکیه، ترکسل را به دلیل نقض قوانین رقابت 91.9 میلیون لیره ترکیه (معادل 58.1 میلیون دلار) جریمه کرد.

ادامه مطلب

امارات

امارات همچنان از لحاظ رقابت در مخابرات از جهان عرب عقب است

طبق تازه‌ترین گزارش گروه مشاوران عرب، بخش مخابرات امارات متحده عربی از لحاظ میزان رقابت همچنان از اکثر کشورهای جهان عرب عقب است.

ادامه مطلب

ebay

گام بزرگ سایت (eBay) برای رقابت با آمازون

شرکت حراجی اینترنتی ای‌بی (eBay) برای رقابت هر چه بیش‌تر با شرکت آمازون شرکت تجارت الکترونیکی جی‌اس‌آی(GSI) را با پرداخت 2.4 میلیارد دلار در اختیار می‌گیرد.

ادامه مطلب

وايمکس

رقابت نفس گیر شبکه های وایمکس و LTE در هندوستان

با توجه به آن که شبکه های مبتنی بر LTE رشد شتابانی گرفته است گروه هم‌اندیشی وایمکس(WiMAX Forum) تلاش‌های خود برای پشتیبانی از رشد شبکه‌های وایمکس در هندوستان را افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب

وايمکس

تعداد مشترکان LTE سه سال دیگر 9 برابر مشترکان وایمکس می شود

طبق گزارش تازه‌ای که گروه تحقیقاتی آی سپلای منتشر کرده است با توجه به آن که بهره‌برداران شبکه‌ تلفن همراه به طور گسترده به سراغ LTE رفته‌اند شمار مشترکان این فناوری در سال 2014 میلادی بیش از 9 برابر مشترکان وایمکس خواهد بود.

ادامه مطلب

تیک نیوز

فضای ارایه‌ خدمات اینترنتی رقابتی نیست

به اعتقاد یک کارشناس تامین پهنای باند به‌صورت عمده در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت است و از همین رو امکان هیچ نوع رقابتی در بین شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی وجود ندارد.

ادامه مطلب

تیک نیوز

رقابت در بخش مخابرات خاورمیانه در سال میلادی جدید شدت می‌گیرد

طبق چشم‌اندازی که گروه فیچ(Fitch) ترسیم کرده است وضعیت بازار مخابرات منطقه‌ خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA) پایدار است که نشان‌گر بلوغ‌ یافتگی نسبی این مناطق است، به نحوی که در این مناطق از این پس چشم‌اندازهای محدود رشد و ثبات تولید گردش نقدینگی در بخش مخابرات سیار ترسیم شده است.

ادامه مطلب

پژويان

رییس شورای رقابت:

رفع محدودیت موبیلیتی وایمکس در صورت درخواست اپراتورها بررسی می‌شود

ارایه کنندگان اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) برای رفع محدودیت موبیلیتی موضوع را با شورای رقابت در میان بگذارند تا کارکارشناسی بر روی این موضوع انجام شود.

ادامه مطلب