شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس شورای رقابت:

رفع محدودیت موبیلیتی وایمکس در صورت درخواست اپراتورها بررسی می‌شود

پژويان

یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲:۰۰


ارایه کنندگان اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) برای رفع محدودیت موبیلیتی موضوع را با شورای رقابت در میان بگذارند تا کارکارشناسی بر روی این موضوع انجام شود.

وایمکس نیوز - جمشید پژویان، با بیان این مطلب گفت: به طور کلی محدود کردن ارایه سرویس توسط اپراتورها با اصول بازار رقابتی در تضاد است، اما باید بررسی کنیم ببینیم محدودیت اعمال شده برای ارایه کنندگان وایمکس آن هم در شرایطی که مهمترین جذابیت وایمکس محسوب می‌شود به چه دلیلی بوده است.
وی افزود: با توجه به اینکه موضوع محدودیت موبیلیتی در  پروانه اپراتورهای وایمکس قید شده است، با این وجود اگر اپراتورهای وایمکس این شرط را غیرمنطقی یا غیرمنصفانه می‌دانند باید این مساله را به مرکز ملی رقابت اعلام کنند.
پژویان  گفت: در صورتی که موضوع نارضایتی ارایه کنندگان وایمکس در اختیار شورا قرار بگیرد، کمیته های فنی و حقوقی از یک سو و کمیته اقتصادی از سوی دیگر مساله را مورد بررسی قرار می دهند.
رییس شورای رقابت گفت: ارایه کنندگان وایمکس در حال حاضر استدلال های متفاوتی دارند مبنی براینکه آغاز به کار اپراتور سوم با حدود دو سال تاخیر انجام شده است که با احتساب این دو سال وایمکسی‌ها با 4 سال تاخیر در ارایه موبیلیتی مواجه‌اند و این موضوع نه به نفع ارایه‌کنندگان وایمکس است و نه به نفع مشترکان.
وی با بیان اینکه وایمکسی ها می‌گویند ارایه فناوری که 10 سال از واگذاری آن در دنیا می‌گذرد و ورود  آن به کشور به طور ناقص چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، گفت: مجموعه استدلال‌های اپراتورهای وایمکس باید در قالب نامه‌ای به مرکز ملی رقابت ارسال شود تا در خصوص آن بررسی و تصمیم گیری شود.
وی گفت: در ادامه بررسی ها موضوع موبیلیتی وایمکس را می توان با حضور طرف‌های درگیر این ماجرا دنبال کرد.  

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو