شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ریجستر
استعلام گوشی

انتقال مالکیت گوشی‌های دست‌دوم الزامی است

دارندگان گوشی تلفن همراه برای استفاده از گوشی‌های دست‌دوم که از ابتدا توسط شخص دیگری رجیستر شده، حتما باید فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهند تا بتوانند از سیم‌کارت خود روی آن دستگاه استفاده کنند.

ادامه مطلب

ریجستری

فرآیند رجیستری گوشی‌های مسافری در گمرک ۱۰ ثانیه طول خواهد کشید

معاون فنی گمرک اعلام کرد فرآیند رجیستری گوشی‌های مسافری در گمرک اصلاح شده و از این پس فقط احراز هویت مسافر در گمرک انجام می‌شود که آن هم ۱۰ ثانیه زمان می‌برد و باقی فرآیند‌ها به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد.

ادامه مطلب

تبلت

پایان امشب آخرین فرصت رجیستر کردن تبلت‌ها

دارندگان تبلت باید تا پایان امشب (ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۸ مرداد) با قراردادن سیم کارت در داخل تبلتشان، یک تماس با آن برقرار و یا پیامکی ارسال کنند تا تبلت در سامانه همتا ثبت یا رجیستر شود.

ادامه مطلب

تبلت

طرح رجیستری تبلت‌ها و دستگاه‌های سیم‌کارت خور از ابتدای تیرماه اجرا می‌شود

رجیستری تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های سیم کارت خور از ابتدای تیرماه اجرایی می‌شود.

ادامه مطلب

تبلت

رجیستر کردن تبلت، هزینه اضافه‌ای برای مصرف‌کننده ندارد

رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم‌بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: طرح رجیستر کردن تبلت چنانچه با تخصیص ارز و ثبت سفارش به موقع همراه شود، هیچ هزینه اضافه‌ای برای مصرف‌کننده نخواهد داشت.

ادامه مطلب

گوشی موبایل

رجیستری گوشی‌ها را گران کرده است؟

به گفته یک کارشناس حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات، در یک گوشی ۴ میلیون تومانی، حاشیه سود ۱۰ درصدی ۴۰۰ هزار تومان و در یک گوشی ۴۰ میلیون تومان، حاشیه سود ۴ میلیون تومان است و پیش از اجرای رجیستری، قاچاقچیان این حاشیه سود را به‌صورت غیرشفاف دریافت می‌کردند.

ادامه مطلب

آیفون ۱۲

آیفون‌های ۱۲ موجود در بازار؛ غیررسمی یا قاچاق؟

به گفته یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، اگر آیفون ۱۲ بدون کد رجیستری در بازار وجود دارد، احتمالا به‌صورت قاچاق وارد شده که با توجه به مکانیزم فعلی سامانه همتا و گمرک، نمی‌توان این گوشی‌ها را رجیستر کرد.

ادامه مطلب

فرودگاه

دردسر جدید رجیستری موبایل/ صف‌های طولانی در گمرک‌ فرودگاه‌ها

تجمع گسترده و صف‌های طولانی در مبادی ورودی گمرکی در فرودگاه، باعث اعتراضات زیاد افرادی شده است که پس از ساعت‌ها سفر و هنگام بازگشت قصد رجیستری گوشی همراه خود را دارند. این مشکلات شامل عدم رعایت فاصله‌گذاری و سواستفاده برای خرید و فروش رجیستری شده است.

ادامه مطلب

گوشی

چگونگی انجام رجیستری گوشی‌های مسافری در مبادی ورودی

در حال حاضر فرآیند ثبت رجیستری گوشی تلفن‌های همراه مسافری در سالن مسافری گمرک الزامی است و اگر مسافری به همراه تلفن همراه خود از سالن مسافری خارج شود،‌ گمرکهای اجرایی مسوولیتی از حیث عدم رجیستری گوشی مورد نظر ندارند.

ادامه مطلب

گوشی

گوشی بدون رجیستری چند؟

باوجود این‌که گوشی‌های مسافری به دلیل حذف معافیت ۸۰ دلاری و تعرفه‌های گمرکی دیگر برای واردات قاچاق مقرون به‌صرفه نیستند، هنوز هم برخی فروشندگان به فروش گوشی‌های ارزان‌تر بدون رجیستری برای کسانی که پاسپورت با مهر سفر خارجی داشته باشند، اقدام می‌کنند.

ادامه مطلب