سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساترا
ساترا

ساترا: تعیین مهلت قانونی فقط برای یک رسانه بوده است

در تازه‌ترین واکنش به انتشار خبر برخورد ساترا با شماری از پلتفرمهای نمایش ویدیویی، حالا معاون پایش و نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا) جزییات جدیدی از این ماجرا ارایه کرده است. روابط عمومی این سازمان با انتشار مطلبی اعلام کرده است که: هم اکنون اکثر رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند و تعیین مهلت قانونی فقط برای یک رسانه بوده است.

ادامه مطلب

ساترا

۷ رسانه صوت‌وتصویر فراگیر مجوز ساترا دریافت کردند

نمایندگان ۷رسانه صوت‌وتصویر فراگیر «توان تی‌وی»، «پایگاه خبری چشم شهر»، «تی‌وی ‌هیرکان»، «تی‌وی صمت»، «خنده»، «کارتونا» و «رواق» با حضور در ساترا، مجوز فعالیت رسمی خود را دریافت کردند.

ادامه مطلب

ساترا

شورای عالی فضای مجازی چارچوب فعالیت ساترا را مشخص کند

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهور، با تاکید بر اینکه سپردن تنظیم‌گیری به سازمان ساترا آن هم بدون قانون مصوب مصداق بارز تعارض منافع است گفت: شورای عالی فضای مجازی به قید فوریت وظایف و اختیارات و چارچوب فعالیت برای حوزه صوت و تصویر فراگیر و سازمان ساترا مشخص کند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

ساترا: «طرح صیانت» قابل اصلاح است

مدیرکل صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: طرح صیانت با همه محاسن و انتقاداتی که به همراه دارد در مجلس پیش می‌رود و بعید است اصل طرح نادیده گرفته شود، اما باید توجه داشت که این طرح قابل اصلاح است و کمیسیون‌های ویژه‌ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب

تیک نیوز

ساترا به حذف اپلیکیشن های ایرانی توسط گوگل چه واکنشی نشان داد؟

ساترا با محکومیت حذف اپلیکیشن های ایرانی توسط شرکت گوگل، عنوان کرد که پیگیری‌های خود را به صورت جدی در این زمینه دنبال می‌کند.

ادامه مطلب

روبیکا

ساترا مجوز صوت و تصویر روبیکا را باطل کرد

ساترا مجوز صوت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا را باطل کرد و معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دلیل این امر را تخلفات گسترده این پیام رسان اعلام کرده است.

ادامه مطلب

صوت و تصویر فراگیر

معرفی شوراهای محتوایی ساترا

عبدالعلی‌ علی عسکری رییس سازمان صداوسیما با اشاره به ماموریت سازمان در حوزه صوت و تصویر فراگیر از تسهیل‌گری و تنظیم‌گری همزمان در این حوزه سخن گفت.

ادامه مطلب

ساترا

مزایا و معایب شبکه اجتماعی کلاب هاوس چیست؟

یک کارشناس فرهنگی با بیان اینکه مزیت‌ رقابتی کلاب‌هاوس، حذف فاصله‌های اجتماعی است، گفت: افراد فارغ از جایگاه اجتماعی خود می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و ارتباطات انسانی نیز در کلاب‌هاوس ساده‌سازی شده است.

ادامه مطلب

فضای مجازی

جمع آوری اطلاعات کودکان در فضای مجازی ممنوع است

رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای حمایت از حقوق کودکان از جمع‌آوری اطلاعات کودکان منع شده‌اند همچنین باید محتوای مربوط به کودکان را از طریق دسته‌بندی از سایر محتواها متمایز کنند و ابزار کنترل و نظارت والدین را برای محدودیت در دسترسی کودکان روی بسترهای خود ایجاد کنند.

ادامه مطلب

ساترا

راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات ترافیک اینترنت

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) سامانه‌ای را برای رفع مشکلات کاربران در خصوص تعرفه اینترنت، راه‌اندازی کرد تا تخلفات اپراتورها از آن طریق اعلام و بررسی شود.

ادامه مطلب