دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
سید-ابوالحسن-فیروزآبادی
مرکز ملی فضای مجازی

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حافظ نسل آینده کشور است

اولین جلسه کارگروه اجرایی سازی «سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد و کلیات این سند مورد تایید تمامی دستگاه ها و سازمان های مربوطه قرار گرفت.

ادامه مطلب

فیروز آبادی

اگر گوگل با ایران همکاری کند، نیاز به راه‌اندازی فوری جویشگر بومی نیست

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌هایی، همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان صورت نگرفته، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم همکاری بسیاری از این پلتفرم‌ها، ما مجبور هستیم که مشابهشان را در کشور فراهم کنیم، در حالی که ایجاد بسیاری از این پلتفرم‌ها در اولویت نیستند و حتی اگر گوگل با ایران همکاری داشته باشد، شاید نیاز به راه‌اندازی فوری موتور جست‌وجوی بومی در مراحل اولیه نیست.

ادامه مطلب

فیروزآبادی

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

برای ایجاد هویت ایران مجازی باید شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای ایجاد هویت ایران مجازی و قلمرو در این فضا تاکید کرد.

ادامه مطلب

فضای مجازی

تاکید دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور به اهمیت توجه به مباحث فضای مجازی در دانشگاه ها

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: باید مباحث جدی بعد از فروکش کردن تب اولیه توسعه فضای مجازی که باعث توده ای و شبکه ای شدن حوزه رسانه ای در این فضا شده است، مورد توجه قرار گیرد.

ادامه مطلب

شبکه های اجتماعی

پیام‌رسان‌های اجتماعی تا پایان بهمن فرصت دارند

در راستای اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی درخصوص سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، متقاضیان دریافت مجوز پیام‌رسان اجتماعی تا ۳۰ بهمن ‌ماه مهلت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ادامه مطلب