یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
شبکه‌هاي-اجتماعي
فضاي سايبري

نقطه ضعف در فضاي مجازي؛

مسدودکردن کاربران ايراني نتيجه عدم استقلال در حاکميت سايبري

نداشتن استقلال در حاکميت فضاي سايبري کشور يکي از نقاط ضعف فعلي در حوزه فضاي مجازي به شمار مي‌رود که تحريم حساب کاربري ايرانيان از سوي شبکه‌هاي اجتماعي نمود بارز آن است.

ادامه مطلب

شبکه‌هاي اجتماعي

اهميت شبکه‌هاي اجتماعي در گام دوم انقلاب

با شکل گيري شبکه‌هاي اجتماعي، عموم مردم بدون وابستگي به صاحبان قدرت و ثروت مي‌توانند گرد هم آيند و براي خير مشترک، امر عمومي را مورد بحث قرار دهند و بر عملکرد دولت و رفتار جامعه نظارت کنند.

ادامه مطلب

شبکه هاي اجتماعي

سرانه ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی

سرانه روزانه استفاده ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی حدود یک ساعت و چهار دقیقه است و 94 درصد از اعضای فعال در این شبکه‌ها از تلگرام استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب

اينترنت - شبکه هاي اجتماعي

درباره خدمت و خیانت شبکه‌های اجتماعی

در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد برخی از مسوولان قرار دارند، در مقابل، برخی دیگر از مسوولان یکی از راه‌های تعامل با کاربران را همین شبکه‌ها می‌دانند و اطلاع‌رسانی و بعضاً نظرخواهی از مردم را هم به واسطه‌ی آن‌ها انجام می‌دهند.

ادامه مطلب

شبکه هاي اجتماعي

شبکه‌های اجتماعی با ما چه می‌کنند؟

«نیرویی برای به اشتراک‌ گذاشتن و برای بازتر و مرتبط‌تر ساختن دنیا»؛ «برای ارتباط با مردم، بیان حالات خود و برای فهمیدن اتفاق‌هایی که در حال رخ دادن‌اند»؛ «راهی سریع، زیبا و سرگرم‌کننده برای به اشتراک‌گذاری زندگی‌ات با دوستان و خانواده»؛ این‌ها، شعارهای شبکه‌های اجتماعیِ «فیسبوک»، «توییتر» و «اینستاگرام» درباره‌ی ماهیت وجودی خود هستند. اما این شعارها، جلوه‌ای ناچیز، حتی فریبنده از کارکردهای اصلی شبکه‌های اجتماعی می‌نمایانند.

ادامه مطلب

فيلترينگ

استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه فرهنگيان:

فيلتر شبکه‌هاي اجتماعي بدون آگاهي بخشي نتيجه عکس مي‌دهد

استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه فرهنگيان گفت: تا مادامي که مردم بر اثرات سوء برخي سايت‌ها و يا کانال‌هاي فضاي مجازي پي نبرده و آگاه نشده باشند، فيلترکردن شبکه‌هاي اجتماعي تاثير منفي و عکس خواهد داشت.

ادامه مطلب

افسردگي

چرا شبکه‌هاي اجتماعي شما را افسرده مي‌کنند؟

احتمالا شما تجربه پرسه‌زني در شبکه‌هاي اجتماعي را داريد و شايد به‌دنبال آن به اين فکر کرده باشيد که زندگي همه از شما بهتر است؛ ولي به گفته کارشناسان، چنين مقايسه‌هايي غلط و صرفاً با احتمال بالاتر ابتلا به افسردگي در ارتباط هستند.

ادامه مطلب

شبکه هاي اجتماعي

عبور کاربران شبکه‌های اجتماعی از مرز 3میلیارد نفر

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که کاربران شبکه‌های اجتماعی تا سال آینده 2019 میلادی به 2 میلیارد و 77میلیون نفر خواهد رسید.

ادامه مطلب

شبکه هاي اجتماعي

پیام‌رسان‌ها از شبکه‌های اجتماعی جلو زدند

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با جذب 1.3میلیارد نفر کاربر فعال در روز توانسته‌اند از شبکه‌های اجتماعی پیشی بگیرند.

ادامه مطلب

اذري جهرمي

از نگاه وزير ارتباطات

دليل استقبال نکردن از شبکه‌هاي اجتماعي داخلي

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: دلايل استقبال نکردن مردم از شبکه هاي داخلي به ظرفيت‌هاي فني باز مي‌گردد که با افزايش کارآيي مي‌توان اعتماد را به مردم بازگرداند.

ادامه مطلب