چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرکانس
فرکانس

اپراتورهای ثابت و موبایل مخابراتی فعلا ۱۰ درصد حق‌السهم بیش‌تر به دولت نمی‌پردازند/ قانون جنجالی سال ۱۴۰۰ چگونه اجرا می‌شود؟

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، شرکت‌های مخابراتی باید ۱۰ درصد حق السهم بیش‌تر به دولت بپردازند؛ اما اغلب شرکت‌های مخابرات ثابت و موبایل تا زمان تمدید قرارداد خود مهلت دارند و فعلا مشمول این قانون نمی‌شوند.

ادامه مطلب

فرکانس

آغاز یا پایان

مناقشه وزارت ارتباطات و صدا و سیما بر سر فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰

موضوع تخصیص باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز به تلویزیون آنالوگ، برمی گردد به قبل از انقلاب که این تکه باندها با وجود فقط دو شبکه تلویزیونی در اختیار صدا و سیما قرارداده شد اما با تشکیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درسال ۱۳۸۲، مدیریت طیف رادیویی کشور از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این سازمان محول گردید و از همان زمان یعنی حدود ۱۷ سال است که این موضوع مورد مناقشه رگولاتوری و صدا وسیما است.

ادامه مطلب

فرکانس

ماجرای حبس فرکانس‌ها؛ اختلاف صداوسیما و وزارت ارتباطات

در سال ۲۰۰۶ در نشستی بین المللی و بسیار مهم در ژنو سوییس این پیشنهاد تبدیل به مقررات شد. در نشست ژنو محمود خسروی معاون وقت وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به همراه عبدالعلی علی عسکری معاون فنی آن زمان سازمان صداوسیما ورییس کنونی این سازمان حضور پیدا کردند و به عنوان نمایندگان ایران مقررات جدید را پذیرفتند و امضا کردند.

ادامه مطلب

صدوقي

برخی سازمانها بدون مجوز شبکه ایجاد کرده اند

به گفته مدیرعامل همراه اول در یک سال گذشته در باند فرکانسی 900 مگاهرتز که در اختیار همراه اول است تداخل فرکانس شدید وجود دارد که با توجه به بیش از 12 بار مکاتبه با رگولاتوری هنوز این مشکل برطرف نشده است.

ادامه مطلب

سبوحي

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سهم فرکانس اپراتورهاتغییرمیکند

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره تغییرات فرکانس اپراتورها، گفت: هنوز تغییری ایجاد نشده اما در حال حاضر باند اختصاص داده شده به اپراتورها، عادلانه نیست.

ادامه مطلب

ماهواره

ایران و امارات در مورد همکاری در زمینه فرکانس ماهواره‌ای مذاکره کردند

سازمان تنظیم مقررات مخابراتی امارات متحد عربی در نشستی رسمی با جمهوری اسلامی ایران راجع به همکاری در زمینه بسامد ماهواره‌ای برگزار کرد.

ادامه مطلب