یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فناوري
گوشي

تکنيک احراز هويت جديد در تلفن همراه براي جلوگيري از هک شدن

فناوري ليپاس يا احراز هويت با اسکن حرکات لب، براي جلوگيري از سوءاستفاده از تلفن همراه طراحي شده است.

ادامه مطلب

چالش هاي ict

دومين رويداد چالش‌هاي حوزه فناوري اطلاعات برگزار مي‌شود

دومين دوره مسابقات چالش هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT Challenge ?) اسفندماه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي‌شود.

ادامه مطلب

آذري جهرمي

آذري جهرمي در ديدار وزير ارتباطات عراق:

دستاوردهاي فناوري فضايي ايران براي عراق بسيار کاربرد دارد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ديدار با وزير ارتباطات عراق با اشاره به دستاوردهاي فضايي و ماهواره هاي سنجشي، اين دستاوردها را زمينه مناسبي براي همکاري مشترک با عراق عنوان کرد.

ادامه مطلب

دره فناوري

ايرانيان دره فناوري؛ هر روز قدرتمندتر از ديروز

امروزه ايرانيان زيادي در حوزه فناوري در آمريکا فعال هستند و توانسته اند به مدارج عالي مديريتي رسيده و چشم ها را خيره کنند.

ادامه مطلب

cro

کاسبی یک شرکت نوپای فناوری از سیاست ضدمهاجرتی ترامپ

مخالفت های گسترده با سیاست های ضدمهاجرتی ترامپ به نفع شرکت نوپای فناوری CrowdJustice شده است که به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند برای پیشبرد شکایات به طور آنلاین پول جمع کنند.

ادامه مطلب

فيبر نوري

مدیرکل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد

فیبر تاریک در آستانه‌ واگذاری

مدیرکل امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی در زمینه اجاره امکانات مازاد و سرمایه‌گذاری برای ایجاد فیبر نوری، واگذاری فیبر تاریک را منوط به تصویب تعرفه‌ها توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دانست.

ادامه مطلب

سوني

چشم عقاب به تهران نمی‌آید؛ تحریم‌ها بهانه زیر مجموعه‌ سونی شد

فدراسیون جهانی والیبال چند صباحی است تصمیم به استفاده از فناوری چشم عقاب (eagle eye) به جای سامانه‌ی ویدیو چک گرفته است. اما این فناوری به خاطر بهانه‌آوری شرکت ارائه کننده به تهران نخواهد آمد. این شرکت که زیر مجموعه‌ی سونی است، تحریم‌ها را بهانه‌ی عدم ورود این فناوری به ایران کرده است.

ادامه مطلب

واعظي - وزير ارتباطات

واعظی: دولتی فراجناحی ساختیم/تمرکز وزارتخانه‌ها امسال روی اشتغال است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از برنامه مهم دولت ایجاد همدلی، وحدت و انسجام ملی بین مردم، قوای سه گانه و دستگاه‌های مختلف است که در این موضوع اول از خودمان شروع کردیم و به جای اینکه دولتی مقابل دیگران ایجاد کنیم، دولتی فراجناحی ساختیم.

ادامه مطلب

تلفن همراه - ماژولار

گوشی هوشمند ماژولار گوگل سال 2017 وارد بازار خواهد شد

حدودا سه سال پیش بود که گوگل رسما از وجود پروژه ای به نام پروژه ی آرا پرده برداری کرد. این پروژه شامل گوشی هوشمند ماژولار گوگل میشود و همان سال این پروژه سر و صدای زیادی به پا کرد. قابلیت تعویض و ارتقای قطعات در یک گوشی هوشمند مطمئنا رویای بسیاری از کاربران است و گوگل با معرفی این پروژه امید زیادی را در دل کاربران زنده کرد.

ادامه مطلب

فناوري -

10 برترین اختراع فناورانه به نقل از کرون ( بخش اول)

از زمانی که حدود 200.000 سال پیش دوره انسان جدید آغاز شد،جهان شاهد روند نوآوری و اختراع بوده است.از اختراعات اولیه مثل چرخ و کاغذ تا فاوری های فوق العاده پیشرفته امروزی که حتی در تصور انسان های اولیه هم نمی گنجید،تغییرات در روش زندگی و کار ما ، بی هیچ وقفه ای در جریان بوده است.در عصر جدید،دستی پر از فناوری های نوظهور داریم که به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند.

ادامه مطلب