شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
فيلترشکن
فيلترشکن

قانون درباره‌ فيلترشکن‌ها چه مي‌گويد؟

علي‌رغم تصميم براي فيلترينگ برخي شبکه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌هاي خارجي، بخشي از کاربران همچنان با بهره‌گيري از فيلترشکن عضو اين برنامه‌ها هستند و اين سوال همواره مطرح بوده که آيا قانون صراحتا استفاده از فيلترشکن‌ها و فروش آن‌ها را ممنوع کرده است؟

ادامه مطلب

فيلترشکن

فيلترشکن‌ها بلاي جان سايت‌ها شدند

طي روزهاي گذشته حمله‌هاي گسترده‌اي به برخي وب‌سايت‌ها شد و کسب‌وکارهاي داخلي هم مورد هجوم قرار گرفتند؛ کارشناسان علت اين حمله‌ها را دانلود بدافزارها و فيلترشکن‌هاي نامعتبر مي‌دانند.

ادامه مطلب

تقي پور

روحاني خطاب به جهرمي

با فيلترشکن‌ها و کانال‌هاي خلاف برخورد جدي شود

روحاني در نامه اي به آذري جهرمي براي برخورد جدي با سايت‌ها و کانال‌هاي خلاف، ساماندهي vpnها، برخورد مؤثر با فيلتر شکن‌ها، رفع انحصار از پيام رسان‌هاي خارجي و حمايت از پيام رسان‌هاي داخلي 6 دستور صادر کرد.

ادامه مطلب

جهرمي

در صفحه شخصي اش منتشر شد؛

واکنش جهرمي به اعتراض کاربران ايرانسل درباره تعرفه اينترنت

در پي نارضايتي برخي کاربران از تصميم اپراتور ايرانسل مبني بر تغيير محاسبه تعرفه اينترنت در صورت استفاده از فيلترشکن، وزير ارتباطات قول پيگيري اين موضوع را داد.

ادامه مطلب

ابوالحسن فيروزآبادي

کاهش استفاده از فیلترشکن طی دو سال گذشته در ایران

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آمار سه درصدی استفاده از فیلترشکن در ترافیک اینترنت کشور، اظهار کرد: نگاه دولت کنونی به لیست سیاه فضای مجازی، کوچک نگه داشتن آن است و همچنین فضای مجازی برای گروه‌های سنی و شخصیت‌های متفاوت باید سطح‌بندی شود.

ادامه مطلب

دادستان

فعاليتهاي وزارت ارتباطات درخصوص فيلترشکن ها کافي نيست

دادستان کل کشور گفت: گرچه وزارت ارتباطات درخصوص فيلترشکن ها اقدامات خوبي انجام داده اما اين اقدامات کافي نيست.

ادامه مطلب

يوتيوب

برخي کاربران ايراني بدون فيلترشکن به يوتيوب دسترسي يافتند!

بر اساس گزارش‌ها اندکي پس از لغو تحريم‌ها عليه ايران، دسترسي شماري از کاربران به سايت يوتيوب که در ايران فيلتر است، ممکن شده است. احتمال مي‌رود که اين امر به دليل اشکال فني در سيستم فيلترينگ باشد.

ادامه مطلب

فيلترشکن

psiphon بسته شد/مسدود شدن 8 فیلترشکن در دستور کار

یک منبع آگاه از مسدود شدن فیلتر شکن psiphon و افزونه ZenMate کروم خبر داد و گفت: برنامه مسدود شدن تمام 8 فیلتر شکن در دستور کار قرار دارد.

ادامه مطلب

فيلترينگ

مجازات فروش فیلترشکن

طبق قانون جرایم رایانه‌یی فروش هر نرم‌افزار و یا ابزار الکترونیکی که به منظور استفاده از سایت‌های فیلتر شده توزیع شود، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

ادامه مطلب

پليس فتا

هشدار پلیس فتا در مورد استفاده از VPN و فیلترشکن

سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا در مورد خطر دسترسی غیرمجاز سرورهای خارج از کشور به اطلاعات و داده های رایانه های شخصی کاربران ایرانی که از اشتراک VPN و نرم افزارهای فیلترشکن استفاده می کنند، هشدار داد.

ادامه مطلب