سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
فيلترينگ
فيلترشکن

قانون درباره‌ فيلترشکن‌ها چه مي‌گويد؟

علي‌رغم تصميم براي فيلترينگ برخي شبکه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌هاي خارجي، بخشي از کاربران همچنان با بهره‌گيري از فيلترشکن عضو اين برنامه‌ها هستند و اين سوال همواره مطرح بوده که آيا قانون صراحتا استفاده از فيلترشکن‌ها و فروش آن‌ها را ممنوع کرده است؟

ادامه مطلب

جواد کريمي قدوسي

اختلاف نظر روحانی و آذری جهرمی درباره فیلترینگ اینستاگرام

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و آذری جهرمی به او گفته "به زودی اینستاگرام را فیلتر می‌کنیم"، افزود: روحانی نمی‌گذارد.

ادامه مطلب

کودکان - تبلت -

هديه شوم فيلترينگ به کودکان ايراني!

اين روزها با همان سرعتي که اپليکيشن‌ها توليد مي‌شوند تلفن‌هاي همراه و تبلت‌ها به زندگي کودکان و نوجوانان ايراني وارد شده‌اند. آنچنان که کمتر کودک و نوجواني است که به محض آشنايي با نحوه کار گوشي‌ها و تبلت‌ها آرزوي داشتن يکي از آنها را نداشته باشد.

ادامه مطلب

اينستاگرام

فرداي فيلترينگ اينستاگرام چه اتفاقي مي‌افتد؟

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: براي مردم توضيح داده شود فرداي فيلترينگ اينستاگرام چه اتفاقي رخ مي‌دهد.

ادامه مطلب

امير ناظمي اشني

رييس سازمان فناوري اطلاعات:

«فيلترينگ» بزرگ ترين خودتحريمي است

رييس سازمان فناوري اطلاعات با بيان اينکه هنوز بخشي از مسوولان اينترنت را جزو نيازهاي اساسي مردم نمي دانند، گفت: مهمترين خود تحريمي کشور در وضعيت فعلي را در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات را فيلترينگ مي دانم چراکه اين پيام را به بازيگران مختلف مي دهيم که رفتن به سمت خدمات بزرگ، پرريسک است.

ادامه مطلب

فيلترينگ

قلم پررنگ‌ فيلترينگ در دست کيست؟

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات معتقد است که وزارتخانه متبوعش مرجع فيلترينگ نيست و شرکت زيرساخت هم خود را تنها مجري فيلترينگ مي‌داند. اين در حالي است که علي‌رغم گزارش مرکز ملي فضاي مجازي از وضعيت نامناسب فيلترينگ، نمايندگان مجلس از وزير ارتباطات درباره تجهيزات مربوط به فيلترينگ سوال کرده‌اند.

ادامه مطلب

مرکز ملي فضاي مجازي

با ارسال نامه به وزارت ارتباطات؛

انتقاد مرکز ملی فضای مجازی از وضعیت نامناسب فیلترینگ

مرکز ملی فضای مجازی کشور تاکید کرد: بارها درخصوص وضعیت نامناسب فیلترینگ هشدار دادیم.

ادامه مطلب

پنل تلکام

فيلترينگ باعث کاهش درآمد شرکت هاي اينترنتي شد

سومين پنل تخصصي نوزدهمين نمايشگاه تلکام درحالي برگزار شد که يکي از روش هاي افزايش درآمد شرکت هاي اينترنتي افزايش مصرف کاربران عنوان شد که با توليد محتواي تصويري محقق مي شود.

ادامه مطلب

گردشگري

فیلترینگ جنجالی 180 سایت گردشگری به دلیل استعلام ناقص

با استعلام دادستانی از سازمان هواپیمایی درباره سایت‌های فاقد مجوز فروش، 180 سایت گردشگری در روز تعطیل فیلتر شدند. بی‌توجهی به2 نکته در این دستور با انتقاد رئیس سازمان گردشگری همراه شد، وزیر ارتباطات نیز برای رفع مشکل در حال رایزنی است.

ادامه مطلب

حسين فلاح

معاون وزير ارتباطات تاکيد کرد

اختلالات اينترنت به‌دليل فيلترينگ تلگرام است

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاکيد کرد که اختلالات اينترنت که اين روزها شاهديم به دليل اعمال فيلترينگ تلگرام است.

ادامه مطلب