یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
موتور-جستجو
ایران و چین

توسعه موتور جستجو، پیام‌رسان و ۵G در سند همکاری ایران و چین

در سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله بین ایران و چین، توسعه خدماتی همچون موتورهای جست‌وجوگر، پیام‌رسان‌ها، گوشی و لپ‌تاپ در دستور کار قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب

فناوري - جويشگر - جستجوگر

آیا وجود موتور جستجوی ایرانی ضروری است؟

موتور جستجو (Web Search Engine) اطلاعات سایت ها را فهرست می کند و کاربران به سادگی و فقط با با تایپ یک کلمه کلیدی (Keyword) می توانند موضوعات مورد نظر خود را از بین محتواهای موجود در اینترنت پیدا کنند.

ادامه مطلب

موشکافی رتبه 238 "پارسی‌جو" در ایران

"پارسی‌جو" به عنوان یکی از موتورهای جست‌وجوی ایرانی، مخاطبان خاص خود را دارد و اگرچه هنوز نتوانسته سهم موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل را در ایران بگیرد و ظاهرا چنین قصدی هم ندارد، به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر افزایش بازدیدکننده داشته و در رتبه 238 قرار گرفته است.با توجه به اطلاعات موجود در سایت الکسا که وب‌سایتی برای نمایش و احراز رتبه بازدید وب‌سایت‌های اینترنتی است، "پارسی‌جو" با صعود 1053 پله‌ای در میان سایر وب‌سایت‌ها در سه ماه گذشته، در رتبه 10 هزار و 712 جهانی قرار دارد و البته رتبه آن در ایران 238 است.

ادامه مطلب

موتور جستجو

تازه‌های وب و اینترنت

موتور جستجویی که از گوگل باهوش تر است

اگر چه گوگل پرکاربردترین موتور جستجوی جهان است، اما لزوما باهوش ترین موتور جستجوی دنیا نیست. زیرا موتور جستجوی جدید Omnity امکانات تازه ای را برای محققان فراهم کرده است.

ادامه مطلب

جويشگر - جستجوگر - موتور جستجو

دبیر کارگروه راهبردی جویشگر بومی:

۱۵ طرح جویشگر بومی نهایی شد/ ایجاد ۳ موتور جستجوی متنی در کشور

دبیر شورای راهبردی جویشگر بومی وزارت ارتباطات از نهایی شدن ۱۵ طرح مرتبط با موتور جویشگر بومی خبر داد و گفت: حمایت از ایجاد ۳ موتور بومی جستجوی متنی، مورد موافقت قرار گرفت.

ادامه مطلب

نقشه

راه‌اندازی اولین سرویس نقشه بومی کشور برروی موتور جستجوی ملی

مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو از راه اندازی اولین و تخصصی‌ترین سرویس نقشه بومی کشور بر روی این جویشگر ایرانی خبر داد.

ادامه مطلب

موتور جستجو - روسيه

از سوی وزارت ارتباطات؛

گشایش دفتر موتور جستجوی روسی در ایران رفع ابهام شد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی تکذیب افتتاح دفتر موتور جستجوی «یاندکس» کشور روسیه در ایران از سوی مدیران این شرکت، اطلاعیه ای برای رفع ابهامات، صادر کرد.

ادامه مطلب

جستجو

با حضور وزیر ارتباطات؛

نسخه جدید موتور جستجوی ملی هفته آینده رونمایی می‌شود

مدیر پروژه ملی موتور جستجوگر پارسی جو از رونمایی نسخه جدید و آغاز مرحله تجاری سازی این جویشگر ملی در چند روز آینده خبر داد.

ادامه مطلب

جستجو

رئيس سازمان نصر تهران، خبر داد:

پيش‌بيني بوجه‌ي 170 ميليارد توماني براي حمايت از موتورهاي جست‌وجوي داخلي

رئيس سازمان نصر تهران، اعلام کرد: در حال حاضر بيش از 170 ميليارد تومان براي حمايت از موتورهاي جست‌وجو بودجه پيش‌بيني شده و سازمان نظام صنفي رايانه اي، به عنوان نماينده دائمي بخش خصوصي در اين جلسات، حضور مي يابد تا بر حسن تخصيص اين بودجه به شرکت هاي خصوصي فعال پروژه نظارت کند.

ادامه مطلب

ماهواره گوگل

چرا به‌جای «گوگل» سراغ «پارسی‌جو» برویم؟

گاهی معنای واژه‌ای را نمی‌دانید یا درباره مساله‌ای به اطلاعات بیشتر نیاز دارید، به دنبال مکانی روی نقشه جغرافیا می‌گردید یا فیلم و تصویر خاصی را جست‌و‌جو می‌کنید؛ برای همه این‌ها موتور جست‌وجویی مانند گوگل یک شاه‌کلید دارد اما اطلاعات بومی هم وجود دارد که کاربران نمی‌توانند آن‌ها را در سایت پرطرفدار گوگل پیدا کنند.

ادامه مطلب