یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئيس سازمان نصر تهران، خبر داد:

پيش‌بيني بوجه‌ي 170 ميليارد توماني براي حمايت از موتورهاي جست‌وجوي داخلي

جستجو

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳:۰۰


رئيس سازمان نصر تهران، اعلام کرد: در حال حاضر بيش از 170 ميليارد تومان براي حمايت از موتورهاي جست‌وجو بودجه پيش‌بيني شده و سازمان نظام صنفي رايانه اي، به عنوان نماينده دائمي بخش خصوصي در اين جلسات، حضور مي يابد تا بر حسن تخصيص اين بودجه به شرکت هاي خصوصي فعال پروژه نظارت کند.

وايمکس نيوز - ناصرعلي سعادت، گفت: در نخستين جلسه اي که در شوراي راهبري موتور جستجوي بومي حضور يافتم، درخواست تغيير آئين نامه برگزاري اين جلسه و ضرورت حضور نماينده سازمان نصر به عنوان متولي بخش خصوصي را ارائه کردم که خوشبختانه مورد توافق حاضران قرار گرفت؛ از اين پس نماينده سازمان نصر تهران به عنوان عضو رسمي اين شورا در جلسات حضور مي يابد.

سعادت با اشاره به هدف و وظايف شوراي راهبري موتور جستجوي بومي ادامه داد: اين شورا به دستور وزير ارتباطات و با هدف عملياتي سازي شبکه ملي اطلاعات تشکيل شده و متشکل از نمايندگان پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان فناوري اطلاعات ايران، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و نمايندگان بخش خصوصي است.

سعادت با تاکيد برحمايت سازمان نصر تهران از اقدامات دولت در خصوص ايجاد موتور جستجوي بومي، افزود: بر اساس مصوبات شوراي راهبري موتور جستجوي بومي، در حال حاضر بيش از 170 ميليارد تومان براي حمايت از موتورهاي جست‌وجو بودجه پيش‌بيني شده و سازمان نظام صنفي رايانه اي، به عنوان نماينده دائمي بخش خصوصي در اين جلسات، حضور مي يابد تا بر حسن تخصيص اين بودجه به شرکت هاي خصوصي فعال پروژه نظارت کند.

رئيس سازمان نصر تهران تاکيد کرد: خوشبختانه با حمايت مثبت دولت تدبير و اميد از بخش خصوصي و مشارکت مستمر سازمان نصر در اين جلسات، تلاش مي شود تا بودجه و حمايت هاي دولت، موجب ايجاد رقابت سالم ميان شرکت هاي خصوصي و در نهايت رشد و توسعه صنعت فناوري اطلاعات در کشور شود.

سعادت با ابراز خرسندي از تعامل مستمر دولت با صنف و سازمان نصر ادامه داد: خوشحاليم که حمايت هاي دولت تدبير و اميد درحد صحبت باقي نمانده و ما در عمل شاهد مشارکت و تعامل دوسويه دولت با بخش خصوصي هستيم.

رئيس سازمان نصر تهران با اشاره به ضرورت حمايت از به ثمر رسيدن موتور جستجوي بومي گفت: وقت آن رسيده تا بخش خصوصي به جاي کناره گيري، انتقاد و ايراد گرفتن، درکنار دولت و نيات خير دولت بايستد و با مشارکت در تصميم سازي و تصميم گيري هاي کلان وارد عمل شود؛ چراکه معتقديم تنها با انتقاد کردن کاري صورت نمي گيرد.

سعادت با اشاره به آمادگي سازمان نصر براي حمايت از پروژه هاي فناوري اطلاعات دولت گفت: سازمان نظام صنفي رايانه اي به واسطه فرصتي که از سوي دولت تدبير و اميد براي مشارکت فراهم شده، از تمام ظرفيت هاي خود براي حمايت از اشتغال زايي و توسعه کسب و کار و شکوفايي صنعت فناوري اطلاعات استفاده خواهد کرد.

او خاطر نشان کرد:اميدواريم اين تعامل و همکاري دولت با سازمان به عنوان نماينده قانوني صنف فناوري اطلاعات تداوم يافته و پررنگ تر شود.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو