یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
يوز
جويشگر - جستجوگر

پروژه جویشگر بومی نهایی شد/ آغاز فعالیت سومین موتور جستجوی وب

دبیر طرح جویشگر بومی از انعقاد قرارداد با ۲۲ شرکت برای ۱۵ پروژه در راستای ارائه خدمات بومی طرح «جویشگر بومی» خبر داد و گفت: تا ۶ ماه آینده سومین موتور جستجوی متنی تحت وب، وارد بازار می شود.

ادامه مطلب

جستجو

رئيس سازمان نصر تهران، خبر داد:

پيش‌بيني بوجه‌ي 170 ميليارد توماني براي حمايت از موتورهاي جست‌وجوي داخلي

رئيس سازمان نصر تهران، اعلام کرد: در حال حاضر بيش از 170 ميليارد تومان براي حمايت از موتورهاي جست‌وجو بودجه پيش‌بيني شده و سازمان نظام صنفي رايانه اي، به عنوان نماينده دائمي بخش خصوصي در اين جلسات، حضور مي يابد تا بر حسن تخصيص اين بودجه به شرکت هاي خصوصي فعال پروژه نظارت کند.

ادامه مطلب

جویشگرهای بومی؛ زوایای پنهان آغاز یک تحول


موضوع جویشگرهای بومی مانند شبکه ملی اطلاعات از ملزومات دسترسی داخلی به بخش اعظمی از اطلاعات مورد نیاز کاربران اینترنتی ایران است.

همان‌طور که شبکه ملی اطلاعات به عنوان شبکه‌ای ارتباطی که اختیار کامل تراکنش‌های آن در چرخه مدیریت ایران باشد از الزامات و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان‌های مربوط است، پیگیری جویشگرهای بومی برای افزایش حجم خط و زبان فارسی در فضای اینترنت و پشتیبانی از محتوای بومی نیز در راستای شبکه ملی اطلاعات در زمره این فعالیت‌هاست.

در حال حاضر، ابزارهای جست‌وجوی سامانه‌های اطلاعاتی در کشور به‌طور عمده محدود به جویشگرهای خارجی و یا ابزارهای جست‌وجوی موجود در بانک‌های اطلاعاتی و پورتال‌هاست، اما با انجام پروژه جویشگر بومی، به بسیاری از نیازمندی‌های کاربران ایرانی پاسخ داده می‌شود.

ادامه مطلب