یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
پساتحريم
خودرو

خودروسازان خارجی برای حضور در ایران با قیمت‌گذاری دستوری مخالفند

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت برای خارج شدن خودرو از لیست کالاهای انحصاری اعلام کرد که خودروسازان خارجی برای فعالیت در ایران با قیمت‌گذاری دستوری مخالفند.

ادامه مطلب

ZTE

امريکا، کمپاني ZTE را به دليل رابطه با ايران تحريم کرد

همان طور که ميدانيد عمده فعاليت کمپاني ZTE در زمينه ي تجهيزات مخابراتي است و با وجود اينکه گوشي هاي اين کمپاني به صورت عمده در بازار ايران موجود نيستند اما شرکت هاي مخابرات مدت هاست که از تجهيزات اينگونه کمپاني هاي چيني مانند هواوي و ZTE استفاده ميکنند. اکنون ايالات متحده اين کمپاني را به دليل نقض روابط بازرگاني با ايران تحريم کرده است و از هفته ي آينده واردات اين برند در کشور آمريکا محدود خواهد شد.

ادامه مطلب

کسب و کار - تبلت - تلفن همراه

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای:

فاوا در پساتحریم متحول می شود

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: در دوران پساتحریم با برداشته شدن موانع، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) متحول خواهد شد.

ادامه مطلب

فيروزآبادي - شورالي عالي

آمار اقتصادی به روایت دبیر شورای عالی فضای مجازی

فیروز آبادی: دشمن به دنبال بازار 16 هزار میلیارد تومانی ICT ایران است

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: زمانی که وایبر فیلتر شد، مردم به به سراغ تلگرام رفتند و اگر تلگرام نیز فیلتر شود، به شبکه دیگری نقل مکان می کنند، بنابراین فیلترینگ شبکه های اجتماعی پاسخگو نیست.

ادامه مطلب

اپل

رئیس اتحادیه فناوران رایانه خبر داد

افتتاح فروشگاه رسمی اپل در تهران/تیم کوک به ایران می‌آید؟

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: قرار است فروشگاه کمپانی آمریکایی اپل در ایران توسط فردی که مدعی دریافت مجوزهای لازم است، افتتاح شود.

ادامه مطلب

اينترنت اشياء

گرایش به سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اشیا در ایران در پساتحریم

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران از گرایش سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه اینترنت اشیا کشور خبر داد و گفت: این تمایل پس از آغاز اجرایی شدن برجام ایجاد شده است.

ادامه مطلب

تلفن همراه

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی :

نمایندگی انحصاری در بازار گوشی موبایل معنا ندارد

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: مخالف نمایندگی انحصاری برندی در بازار موبایل هستیم و حتی اگر شرکت مادر به یک شرکت ایرانی نمایندگی انحصاری داده باشد، قانون با احراز شرایطی اجازه فعالیت به دیگر بازیگران را نیز می‌دهد.

ادامه مطلب

ديتاسنتر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

تقاضای چینی‌ها برای ساخت دیتاسنتر در ایران/ اینترنت ارزان می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مذاکرات پساتحریم شرکت چینی هوآوی از ایران تقاضا کرد که در کشور ما دیتاسنتر بسازد و ایران با این پیشنهاد موافقت کرد.

ادامه مطلب

اينترنت - ارتباطات - جهان

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور:

سفر رییس جمهوری به اروپا نخستین گام تحول بزرگ در صنعت IT بود

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به کشورهای اروپایی و برقراری تعامل سازنده با جهان را مهم‎ترین گام برای شروع یک تحول بزرگ درصنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات( فاوا) ایران عنوان کرد.

ادامه مطلب

ايران و فرانسه

ايران و فرانسه در پارک هاي علم و فناوري هم شعبه مي زنند

مدير کل دفتر تبادل فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از تعاملات ايران و فرانسه در حوزه فناوري خبر داد و گفت: قرار است نحوه اين تعاملات در آينده نزديک مشخص شود.

ادامه مطلب