یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
کسب‌وکار
فضای مجازی

تفکیک مسؤولیت کاربر و پلتفرم‌ در کسب‌وکارهای اینترنتی

چرا مصوبه شورایعالی فضای مجازی اجرایی نشده است؟

شورایعالی فضای مجازی که تصمیم‌ساز و سیاست‌گذار امور فضای مجازی است، در مصوبه‌ای تکلیف حقوقی محتوای تولیدی توسط کاربر را روشن کرده و مسؤولیت آن را از دوش صاحب پلتفرم برداشته است.

ادامه مطلب

موبایل

جدیدترین سری موبایل گوگل؛

موبایل های پیکسل با باتری ۲۴ ساعته رونمایی شدند

گوگل از جدیدترین سری موبایل پیکسل به نام‌های پیکسل ۶ و پیکسل۶ پرو با باتری ۲۴ ساعته و پیشرفته‌ترین دوربین در این مجموعه رونمایی کرد.

ادامه مطلب

لپ تاپ

استعلام اماکن برای دریافت مجوز صنفی کاملا الکترونیکی می‌شود

طبق مصوبه هیات مقررات‌زدایی دریافت مجوز صنفی دیگر نیازی به حضور در پلیس اماکن برای دریافت استعلام ندارد و تمام فرایند‌ها در این زمینه کاملا الکترونیکی خواهد شد. هیات مقررات‌زدایی با این کار در پی شفاف و آسان کردن راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور است.

ادامه مطلب

استارت اپ

رتبه تهران در ایران و خاورمیانه از نظر محیط کسب‌وکار استارت‌آپی

براساس آخرین گزارش استارت‌آپ بلینک از ۱۰۰۰ شهر در ۱۰۰ کشور دنیا براساس کمیت، کیفیت و محیط کسب‌وکار استارت‌آپی، تهران در رتبه ۵۱۲ قرار گرفته و در رتبه ۱۸ منطقه خاورمیانه قرار دارد.

ادامه مطلب

واقعیت مجازی

حوزه‌ی واقعیت مجازی و رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری برای تسلط بر آن

مایکروسافت در حوزه واقعیت مجازی و شاخه‌های آن، حرفی برای گفتن دارد؛ اما مشخص نیست آیا این شرکت می‌تواند با وجود رقبای سرسخت، برای همیشه در این مسیر پیشرو باشد.

ادامه مطلب

کافه بازار

برای حمایت از کسب‌وکارها

«بازار» ۱۵ درصد کمیسیون توسعه‌دهندگان خود را کاهش داد

تیم کافه بازار اعلام کرده با هدف رونق بیشتر صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی، و کمک به رشد توسعه‌دهندگان، این تیم سهم خود از فروش اولین ده میلیارد ریال هر توسعه‌دهنده در هر سال را از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. بر این اساس،‌ در سال آینده کمیسیون پرداخت‌شده از سوی ۹۹٪ توسعه‌دهندگان نصف خواهد شد.

ادامه مطلب

دولت الکترونیک

دنیای بدون کپی با دولت الکترونیکی

با راه‌اندازی دولت الکترونیکی بسیاری از مراجعات به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی کاهش یافته و دیگر نیازی به دریافت کپی مدارک افراد نیست.

ادامه مطلب

کسب وکارهای اینترنتی

کسب‌وکارهای اینترنتی چگونه امانت‌دار ما شدند؟

این روزها، آسان‌تر از همیشه به دیگران اعتماد می‌کنیم. محصولی گران‌قیمت از فروشگاه آنلاین می‌خریم، بسته‌ای باارزش را به پیک اینترنتی می‌‌سپاریم و حتی فرزندمان را می‌دهیم به رانندۀ تاکسی اینترنتی تا او را به مدرسه برساند. به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟

ادامه مطلب

استارتاپ ها

جنگ استارت‌آپ‌ها با مجوزها

در حالی که در شرایط تحریم، حضور استارت‌آپ‌ها یک عامل موثر در رونق اقتصادی محسوب می‌شود، رشد روزافزون مجوز‌ها و پیچیده شدن فرآیندهای راه‌اندازی کسب‌وکارها به یک مانع اصلی رشد کسب و کارهای نوپا تبدیل شده است.

ادامه مطلب

فضا - ماهواره - مدار

تدوين طرحي براي توسعه کسب‌وکارهاي فضاپايه

رييس سازمان فضايي ايران با اشاره به برنامه ايران براي بهره‌برداري از ماهواره بومي مخابراتي تا سال 1404، گفت: در صورت تداوم برنامه‌هاي تعريف‌شده در اين سازمان و توسعه زيرساخت‌هاي مورد نياز، توان ساخت ماهواره مخابراتي عملياتي جهت سرويس‌دهي در مدار GEO و قرار دادن حداقل يک ماهواره مخابراتي بومي تا افق 1404 براي کشور مهيا است.

ادامه مطلب