جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۶G
۶g

ورود شبکه‌های نسل ششم به بازار تا ۸ سال دیگر

مدیرعامل نوکیا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: شبکه‌های نسل ششم (۶G) حدود سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهند شد.

ادامه مطلب

۶g

چین رکورد بالاترین سرعت جابه‌جایی اطلاعات با فناوری ۶G را شکست

با وجود این که ۵G هنوز در بسیاری از نقاط جهان راه‌اندازی نشده، چین کار روی نسل بعدی فناوری‌های ارتباطی موسوم به ۶G را آغاز کرده است. محققان این کشور توانسته‌اند رکورد استریم ۱ ترابایت داده از فاصله ۱ کیلومتری را در ۱ ثانیه به ثبت برسانند.

ادامه مطلب

۶g

به دلیل میزان ثبت اختراع بالا؛

چین پیشتاز توسعه فناوری ۶G درجهان

طبق آمار ۳۵ درصد از ۳۸ هزار حق امتیاز اختراع ثبت شده در چین به فناوری ۶G تعلق دارد. هرچند فناوری۵G هنوز در جهان گسترده نشده، اما این کشور در زمینه توسعه ۶G پیشرو است.

ادامه مطلب

هواوی

هواوی تا سال ۲۰۳۰ شبکه‌های اینترنت فوق سریع نسل ششم راه اندازی می‌کند

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان هنوز در حال راه اندازی شبکه های اینترنت ۵جی هستند، شرکت هواوی Huawei، غول فناوری چین، از برنامه خود برای راه اندازی جانشین سریع تر این فناوری یعنی اینترنت نسل ششم (۶G) خبر داد.

ادامه مطلب

۶G

آمادگی ایرانسل برای توسعه پژوهش‌های ۶G در کیش

مدیرعامل ایرانسل در مراسم افتتاح رسمی ششمین سایت تجاری ۵G ایرانسل در جزیرۀ کیش، از آمادگی این اپراتور برای توسعه پژوهش‌های ۶G در کیش خبر داد.

ادامه مطلب

۶G

۶Gتجربه ی حس ششم برای ماشین ها و انسان ها

هر آنچه که در استفاده از اتصال شبکه ای ۵G هم اکنون مورد استفاده است با شبکه ی ۶G دستخوش تحول و پیشرفت محسوسی خواهد شد و از زمینه هایی که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند و یا حتی در نظر گرفته نشده اند فراترخواهد رفت.

ادامه مطلب

۶G

رئیس پژوهشگاه ارتباطات:

فاز مطالعاتی ۶G کلید خورد/ دستیابی به خودروی خودران تا ۱۰سال دیگر

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا ۱۰ سال دیگر به فناوری خودروی خودران دست می‌یابیم، از آغاز فاز مطالعاتی اولیه فناوری نسل ششم ارتباطات (۶G) خبر داد.

ادامه مطلب

۶جی

ایرانسل و دانشگاه تربیت‌مدرس قرارداد همکاری ۶G امضا کردند

ایرانسل و دانشگاه تربیت‌مدرس، در زمینۀ توسعۀ ۵G و مطالعۀ فناوری‌های نوین (از جمله زیرساخت‌های ۶G)، قرارداد همکاری امضا کردند.

ادامه مطلب

۶g

هوآوی تحقیقات خود روی نسل ۶ اینترنت موبایل را از اسپانیا آغاز کرد

هوآوی به تازگی قراردادی را با دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا بسته است تا به کمک هم تحقیقات جدیدی را روی نسل ششم اینترنت موبایل آغاز کنند.

ادامه مطلب

۶G

۸ سال تا ظهور ۶G و تکمیل زندگی دیجیتالی بشر

با ۶Gکاربردهای استفاده از فناوری بی‌سیم از اتصال انسان‌ها به اشیا مختلف و رشد نمایی فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی، اتوماسیون و رباتیک از این طریق ارتقا یافته و منجر به تغییرات بزرگ در زندگی انسان خواهد شد.

ادامه مطلب