جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸ سال تا ظهور ۶G و تکمیل زندگی دیجیتالی بشر

۶G

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹:۰۰


با ۶Gکاربردهای استفاده از فناوری بی‌سیم از اتصال انسان‌ها به اشیا مختلف و رشد نمایی فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی، اتوماسیون و رباتیک از این طریق ارتقا یافته و منجر به تغییرات بزرگ در زندگی انسان خواهد شد.

تیک نیوز- اکنون که شرکت‌ها در حال فعالیت در مسیر توسعه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی تجاری فناوری 5G برای ارائه اینترنت پرسرعت تر هستند، مرکز تحقیقات سامسونگ در مقاله‌ای از برنامه‌اش برای فناوری 6G رونمایی کرده است. سامسونگ به دنبال سامانه‌های ارتباطی و دستگاه‌های جدید، و با سرمایه گذاری کلان در فناوری 6G انتظار دارد بتواند تجربه فوق‌العاده‌ای را از طریق اینترنت بسیار سریع برای همگان فراهم کند.
با 6Gکاربردهای استفاده از فناوری بی‌سیم از اتصال انسان‌ها به اشیا مختلف و رشد نمایی فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی، اتوماسیون و رباتیک از این طریق ارتقا یافته و منجر به تغییرات بزرگ در زندگی انسان خواهد شد. 2 فراروندی که به 6G منجر می‌شوند عبارتند از: اینترنت اشیا و هوش مصنوعی
پهنای باند ارتقایافته تلفن همراه، ارتباطات با قابلیت اطمینان بالا و کاهش زمان تاخیر، و ارتباطات ماشینی گسترده با پیشرفت فناوری به سوی 6G و اینترنت پرسرعت بهبود خواهند یافت و خدمات جدیدی ظهور پیدا می‌کنند که برای انسان‌ها و همه‌ اشیا، قابلیت اتصال بسیار بالا فراهم خواهند کرد. این سرویس‌های جدید به شرح زیر است:
• واقعیت تعمیم‌یافته (XR)
• هولوگرام همراه Hi-Fi
• دوقلوهای دیجیتالی
مرکز تحقیقات سامسونگ با استناد به تکامل تقریباً ده ساله فناوری نسل‌های متعدد سامانه‌های ارتباطی همراه از 2G تا 5G، جهت استقرار 6G یک برنامه زمانی براساس ترندهای قبلی تدوین کرده است. زمان اختصاص‌یافته به تعریف چشم‌انداز و توسعه استانداردهای فنی از 15 سال برای 3G به 8 سال برای 5G کاهش یافته و این کاهش به خاطر افزایش سرعت ارتقای فناوری و رشد نیازهای بازار برای ارتباطات همراه و اینترنت پرسرعت بوده است.
از این رو، این فعالیت‌ها از سال آینده آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که تکمیل استانداردهای و تجاری‌سازی گسترده 6G نهایتاً تا سال‌های 2028 و 2030 به اتمام برسد. همچنین علی‌رغم اینکه باید اطمینان حاصل کرد آیا 5G به موفقیت تجاری دست پیدا می‌کند یا نه، زمان درستی برای آماده‌سازی سامانه ارتباطی همراه 6G انتخاب شده است.
با توجه به پیش‌بینی زمانی اعلام شده از سوی سامسونگ، حداقل تا 8 سال دیگر نمیتوانیم انتظار همه‌گیری نسل جدید اینترنت پرسرعت 6G را در جهان داشته باشیم.

منبع: financial express

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو