شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
انتخابات
انتخابات

ایران در پسا انتخابات

مروری بر بازتاب رویدادهای پس از انتخابات در فضای مجازی

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال 94 به عنوان یکی از رویدادهای به یادماندنی تاریخ ایران ثبت شد. رسانه های اجتماعی و فضایی که بین کاربران طرفدار دو ائتلاف حاکم بود در تعیین سرنوشت مجلس شورای اسلامی و خبرگان نقشی انکارناپذیر داشت. این بار نقش رسانه های اجتماعی با حضور کاندیداها یا نمایندگان ائتلاف ها به صورت رسمی و غیر رسمی در شبکه های اجتماعی نشان داده نشد. این بار قدرت این رسانه ها با انتشار و به اشتراک گذاری یک سخنرانی کوتاه به نمایش گذاشته شد که توانست میلیون ها کاربر هم عقیده را کنار هم جمع کرده و پای صندوق های رای بکشاند. اما کار رسانه های اجتماعی با اتمام انتخابات و اعلام نتایج آن تمام نشد. این رسانه ها پس از انتخابات نیز روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت.

ادامه مطلب

واعظي

وفای به عهد دولت یازدهم به دسترسی آزاد مردم به اطلاعات

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری که بدون قطع اینترنت و شبکه های پیام رسان همراه شد حاصل اعتماد دولت تدبیر و امید به مردم برای دسترسی آزاد آنان به اطلاعات بود که همواره مورد تاکید رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید است.

ادامه مطلب

کابل - ارتباطات -

تقدیر وزیر ارتباطات از شرکت های فعال جهت پوشش ارتباطی انتخابات

گزارشی از وضعیت حوزه ارتباطات کشور برای برگزاری انتخابات در شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه و مورد تبادل نظر قرار گرفت؛ در پایان دکتر واعظی از تلاشگران مربوط به این حوزه تقدیر کرد.

ادامه مطلب

کابل

وزیر ارتباطات در واکنش به شایعه قطع اینترنت:

گزارش قطع اینترنت درارتباط با انتخابات نداشته‌ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز گزارشی از قطع اینترنت در ارتباط با انتخابات نداشته‌ایم.

ادامه مطلب

واعظي

توصیه های وزیر ارتباطات در آستانه انتخابات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان از مردم خواست تا در زمان حضور در پای صندوق‌های رای، تمام لیست خود را پر کنند.

ادامه مطلب

سياست - انتخابات

موج سواری اپلیکیشن ها در دریای انتخابات

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، استارتاپ های ایرانی هم دست به کار شده اند و محصولاتی را مرتبط با بحث های روز و داغ انتخاباتی عرضه کرده اند.

ادامه مطلب

انتخابات

انتخابات در رسانه های اجتماعی نبردی برای نام و نان

بی تردید رسانه های مجازی فضای جدیدی از فعالیت های انتخاباتی را ایجاد کرده اند که باید و نبایدهای آن نباید دور از نظر بماند.

ادامه مطلب

هويت - شبکه - اينترنت

ایجاد صفحات جعلی منتسب به اشخاص مهم و نامزدهای انتخاباتی مجلس

رئیس اداه پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه با توسعه شبکه های اجتماعی شاهد ایجاد صفحات به نام برخی از کاندیدها و افراد معروف و شناخته شده در جامعه هستیم، گفت: بعضاَ این صفحات در شبکه های اجتماعی متعلق به این افراد نیست و فقط به نام آنها درست شده است و در بررسی های به عمل آمده به نام افراد فوق در خواست کمک مالی نیز می نمایند.

ادامه مطلب

انتخابات الکترونيک

چرا انتخابات این دوره هم تمام‌الکترونیک نشد؟

اگر چه برگزاری انتخابات الکترونیکی مراحلی دارد که باید در کشور طی شود و به گفته مسوولان وزارت کشور در انتخابات مجلس نهم، انتخابات در 14 حوزه به صورت الکترونیکی برگزار شده اما به فاصله سه ماه تا برگزاری انتخابات و تا امروز، هنوز کشمکش‌ها برای برگزاری کامل انتخابات الکترونیکی ادامه دارد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

به گفته رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال:

اتحادیه سرشماره‌های انبوه تشکیل می‌شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در نشستی با مدیران سرشماره‌های پیامک‌های انبوه پیرامون صدور مجوز سرشماره‌های پیامکی و همچنین انتخابات اسفندماه به گفت‌و‌گو پرداختند.

ادامه مطلب