یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
تشعشع
تلفن همراه - آنتن - دکل

سازمان بهداشت جهانی:

افزایش آنتن‌های BTS امواج مضر موبایل را کاهش می‌دهد

سازمان بهداشت جهانی گزارش داد: هر چه فاصله دستگاه‌های موبایل از آنتن‌های BTS بیشتر باشد، میزان توان‌دهی گوشی‌های موبایل بیشتر می‌شود. زیرا گوشی‌ برای پیدا کردن آنتن مجبور است توان بیشتری ارسال کند.

ادامه مطلب

تلفن همراه

پیش از خرید تلفن همراه دقت کنید

خطر تشعشع حتی در برندهای معروف

بنا بر برخی آمار، بیش از 90 درصد بازار موبایل کشور از طریق واردات قاچاق است و در این میان خریداران اغلب هنگام خرید توجه چندانی به بحث ایمنی و سلامت گوشی ندارند.

ادامه مطلب

rdd

شرکت ژاپنی پلاستیک آشکارساز تشعشع تولید کرد

شرکت مواد شیمیایی تیجین(Teijin) ژاپن اعلام کرد پلاستیکی تولید کرده است که وقتی در معرض تشعشع مواد پرتوزا قرار گیرد نوری آبی گسیل می‌کند و به کمک آن می‌توان آشکارسازهای ارزانی برای تشخیص تشعشات ساخت.

ادامه مطلب

امواج

توسط همراه اول انجام می شود؛

پروژه احراز ایمنی گوشی های موبایل

مدیرکل دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ارتباطات سیار ایران در مورد برنامه های این شرکت برای احراز ایمنی دکل های مخابراتی و گوشی های موبایل از حیث تشعشعات و امواج الکترومغناطیسی گفت: پروژه احراز ایمنی گوشی های موبایل هم اکنون در حال انجام است.

ادامه مطلب

دكل

آرامش زیر چتر آنتن های BTS

اولین همایش بررسی ایمنی تشعشع در شبکه های تلفن همراه در شرایطی در محل سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است که چند سالی است در میان مردم گزارش های ضد و نقیضی از زیان آور بودن یا نبودن تشعشعات به اوج خود رسیده است.

نقل قول های مختلفی از سوی مسوولان دولتی، بنگاه های اقتصادی سرویس دهنده و در نهایت جامعه پزشکی و دانشگاهی در این زمینه وجود دارد که باعث سردرگمی و تشویش اذهان عمومی شده است. بنابراین اینطور به نظر می رسد که این همایش در این مقطع برای آگاهی و آرامش افکار عمومی اقدام مناسب و به موقعی باشد. آنچه در ادامه می خوانید صحبت های مسوولان دولتی و بخشی از مقالات ارایه شده در این همایش است.

ادامه مطلب

عظيم فرد

در نشست خبری همایش تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه مطرح شد:

تشعشعات آنتن های وایمکس از تلفن های همراه کمتر است

مدیر کل طیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: میزان تشعشعات ناشی از آنتن های وایمکس حتی در بیشترین حالت به مراتب کمتر از تشعشعات آنتن های تلفن همراه است.

ادامه مطلب

پيامک

بر اساس مصوبه جدید سازمان تنظیم مقررات

خرید و فروش گوشی‌های پر تشعشع ممنوع شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویی تولید یا خرید و فروش گوشی تلفن همراه و سایر دستگاه‌های رادیویی که دارای مقدار SAR خارج از حدود مجاز در هر اندازه، مشخصات و تعداد باشد را ممنوع اعلام کرد.

ادامه مطلب