یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

توسط همراه اول انجام می شود؛

پروژه احراز ایمنی گوشی های موبایل

امواج

یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸:۰۰


مدیرکل دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ارتباطات سیار ایران در مورد برنامه های این شرکت برای احراز ایمنی دکل های مخابراتی و گوشی های موبایل از حیث تشعشعات و امواج الکترومغناطیسی گفت: پروژه احراز ایمنی گوشی های موبایل هم اکنون در حال انجام است.<BR>

وایمکس نیوز - سید حسن سید موسوی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تحقیقات چند سال اخیر شرکت ارتباطات سیار در مورد آثار امواج الکترومغناطیس بر سلامت بافت های زنده بدن که چاپ کتاب اثرات امواج الکترومغناطیسی بر بدن انسان را به همراه داشت، گفت: در این زمینه پروژه های مختلفی در دانشگاه های مختلف کشور همچون علم و صنعت و امیرکبیر انجام شد.
وی با اشاره به شناسایی استانداردهای مرتبط برای تجهیزات شبکه تلفن همراه که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت بوده و در ایران نیز بومی سازی شده و به آن استناد می شود، گفت: در همراه اول فرآیندی ایجاد شده که براساس آن رسیدگی به شکایات مردم در دستور کار قرار دارد؛ به این ترتیب شهروندانی که نسبت به تشعشعات تجهیزات شبکه موبایل و آنتن های آن نگران هستند و یا شکایاتی در این زمینه دارند می توانند از طریق این فرآیند موضوع را دنبال کرده تا نگرانیشان رفع شود.
سید موسوی خرید دستگاه بسیار دقیق اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی را که مورد تایید سازمان های جهانی نیز هست را از دیگر اقدامات همراه اول برای بررسی و اندازه گیری و احراز ایمنی تجهیزات عنوان کرد و گفت: این دستگاه که بیش از 100 میلیون تومان برای این اپراتور هزینه داشته بسیاردقیق است و ایمنی بسیار بالایی دارد که اعداد و ارقام حاصل از آن مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان های مرتبط خواهد بود.
مدیرکل دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: 50 نقطه در شبکه موبایل با استفاده از این دستگاه اندازه گیری تست شد که نتایج آن مورد تایید سازمان انرژی اتمی ایران نیز بود.

وی با بیان اینکه براساس اندازه گیری های انجام شده چگالی امواج فرستنده های تلویزیونی بیش از 25 برابر امواج آنتن های BTS و چگالی امواج فرستنده ها و گیرنده های رادیویی بیش از 10 برابر امواج این آنتن ها است، افزود: میزان چگالی الکترومغناطیسی ناشی از آنتن های BTS یک پانصدم حد استاندارد است که این میزان در صورت افزایش تعداد سایت ها و دکل های موبایل کمتر هم می شود.
این مقام مسوول با اشاره به پروژه های دانشگاهی در دست اقدام برای احراز ایمنی سایت های BTS گفت: همراه اول برای اثبات بی خطر بودن دکل های موبایل تنها به اندازه گیری های خود اکتفا نکرده و پروژه های تحقیقاتی بسیاری را با دانشگاه های مختلف کلید زده است.
وی با اشاره به شناسنامه دار کردن سایت های BTS در کل تهران و اندازه گیری تشعشع الکترومغناطیسی 89 سایت که با موفقیت انجام شد و میزان سازگاری آن تایید شد، افزود: این بار همراه اول روی گوشی های موبایل نیز تمرکز کرده و به همین دلیل پروژه احراز ایمنی گوشی های موبایل که بسیار نیز پرهزینه خواهد بود در حال انجام است.
سید موسوی با بیان اینکه اغلب گوشی های داخل بازار کشور از کانال غیر رسمی وارد می شود و مقدار تشعشعات ناخواسته گوشی – SAR – در میدان های دور و نزدیک امواج در نظر گرفته نمی شود، ادامه داد: چنانچه میزان تشعشع ناخواسته گوشی کنترل شود، مشترکان برای خرید گوشی با کیفیت و براساس استانداردهای جهانی با مشکل مواجه نخواهند شد.
مدیرکل دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی شرکت ارتباطات سیار ایران در مورد انجام پروژه تحقیقاتی دیگری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که تست کامل BTS ها از نظر میزان سازگاری را اندازه گیری می کند، گفت: باید توجه داشت که هرچه آنتن دهی موبایل ضعیف تر باشد گوشی توان بیشتری برای دریافت سیگنال ها مصرف کرده و این امر ضرر بیشتری برای کاربر خواهد داشت.
وی گفت: در صورتی که مردم برای نصب دکل های موبایل همکاری لازم را بکنند، پوشش این شبکه کامل شده و آنتن ها تقویت می شود که این به نفع سلامت مردم است و جهت گیری مردم در حال حاضر عکس سلامتی خودشان محسوب می شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو