یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
سيم‌کارت
سيم کارت

لزوم احراز هويت مشترکان هنگام خريد سيم‌کارت

اپراتورها براي جلوگيري از سوءاستفاده از خريد سيم‌کارت، موظف هستند تنها در دفاتر منتخب خود به کساني که سيم‌کارتي به نامشان نيست، سيم‌کارت بدهند و ساير افراد نيز براي احراز هويت از رمز يک‌بار مصرف استفاده مي‌کنند.

ادامه مطلب

سيم کارت

سيم‌کارت‌هاي نجومي از کجا مي‌آيند؟

مدير کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات با اشاره به قيمت سيم‌کارت‌هايي که به مشترکان واگذار مي‌شود، گفت: حدود اختيارات ما مصوبه کميسيون تنظيم مقررات است که يک طرفش اپراتور و طرف مقابل مشترک است؛ بنابراين اگر مشترکي بخواهد سيم‌کارتش را به دو يا سه برابر قيمت بفروشد، کاري از دست رگولاتوري ساخته نيست.

ادامه مطلب

حسين فلاح

40هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی قطع شد

معاون وزیر ارتباطات از قطع 40 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی و پرداخت 33میلیارد تومان خسارت به مشترکان سرویس های ارزش افزوده خبر داد.

ادامه مطلب

سيم کارت

مقصر سوء‌استفاده از سيم‌کارت کيست؟

در صورت هرگونه ايجاد مزاحمت و يا ارتکاب اعمال مجرمانه از طريق سيم‌کارت، تا زماني که مجرم اصلي شناسايي شود، مالک اصلي مقصر هرگونه سوء‌استفاده از سيم‌کارت است و بايد در محاکم قضايي پاسخگو باشد؛ بنابراين دارنده سيم‌کارت حتما بايد در نگهداري سيم‌کارت‌هاي خود دقت لازم را داشته باشد و درصورت مشاهده هرگونه مغايرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خود، موضوع را پيگيري کند.

ادامه مطلب

سيم کارت

رئیس سازمان تنظیم مقررات خبر داد؛

مسدود شدن 30هزار سیم‌کارت به دلیل مزاحمت پیامکی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسدودسازی 30هزار سیم‌کارت به دلیل مزاحمت پیامکی خبر داد و گفت: طی سه ماه گذشته با 30هزار سیم‌کارت شخصی ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی برخورد شد.

ادامه مطلب

نانوسيم کارت

چه تعداد سيم‌کارت به نام شماست؟

اگر مي‌خواهيد بدانيد چه تعداد سيم‌کارت به نام شماست يا از ساير سرويس‌هاي مخابراتي که با کد ملي شما ثبت شده مطلع شويد، مي‌توانيد با استفاده از سامانه‌اي که رگولاتوري راه‌اندازي کرده به اين کار اقدام کنيد، تا از سوءاستفاده‌هاي احتمالي جلوگيري شود.

ادامه مطلب

سيم کارت

سيم‌کارت‌ سوخته را چطور بازيابي کنيم؟

اگر سيم‌کارت شما به دليل وارد کردن اشتباه پين‌کد و PUK سوخته باشد؛ در چنين شرايطي براي دريافت مجدد سيم‌کارت بايد به دفاتر خدمات ارتباطي اپراتورها مراجعه کنيد.

ادامه مطلب

تلفن همراه - پيامک

معاون رگولاتوری:

3 هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم مسدود شد

معاون رگولاتوری از ثبت 221 هزار و 755 شکایت مرتبط با پیامک های تبلیغاتی مزاحم و مسدود شدن حدود3 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک انبوه مزاحم، خبر داد.

ادامه مطلب

سيم‌کارت

سیم‌کارت جای کارت ملی روس‌ها را می‌گیرد

پارلمان روسیه در حال تدوین قانونی جدید است تا سیم‌کارت تلفن همراه جایگزین کارت ملی و پاسپورت داخلی شهروندان شود.

ادامه مطلب

سيم‌کارت

چرا سیم‌کارت غیرقابل استفاده می‌شود؟

اشتباه وارد کردن کد PUK و یا تعلل در پرداخت بدهی قبض موبایل، دلایلی هستند که می‌توانند سیم­‌کارت شما را برای مدتی غیرقابل استفاده کنند.

ادامه مطلب