چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
فناوری
کسب و کار

بیش از ۷۰ کسب و کار جدید به واسطه فناوری همگرا ایجاد شد

مدیر مرکز راهبردی فناوری های همگرای معاونت علمی و فناوری گفت: تاکنون ۶ دوره پیش شتابدهی برای توسعه محصولات برگزار کردیم و تعداد ۷۴ کسب و کار نوپای همگرا ایجاد شده است.

ادامه مطلب

فناوری

گرایش‌های برتر فناوری‌ در کسب و کار چیست؟

محققان معتقدند، در دهه آینده پیشرفت فناوری بیشتری را نسبت به ۱۰۰ سال گذشته تجربه خواهیم کرد و درک اثرات این تغییر می‌تواند از شوک‌های ناگوار به سیستم، افراد و سازمان‌ها جلوگیری کند البته کسب و کارهایی که بیشترین پیشرفت در زمینه فناوری را داشته باشند، از نظر سرمایه‌گذاری نیز در مکان مناسبی قرار دارند.

ادامه مطلب

سرطان

کشف روش درمانی جدید برای درمان سرطان توسط دانشمندان

روش درمانی ترکیبی ایمونوتراپی علاوه بر بالا بردن شانس زندگی طولانی مدت در بیماران، نسبت به روش طاقت‌فرسای شیمی درمانی، اثرات جانبی کمتری را در بردارد‌.

ادامه مطلب

مایکروسافت

مترجم مایکروسافت بیش از ۱۰۰ زبان و گویش مختلف را ترجمه می‌کند

با اضافه شدن دوازده زبان و گویش جدید به مترجم مایکروسافت، این اپلیکیشن با پشتیبانی از صد زبان و گویش مختلف، برای ۵٫۶۶ میلیارد از مردم در سراسر جهان قابل استفاده است.

ادامه مطلب

بیابان

کنترل بیابان‌زایی؛ ریزگردها با فناوری جدید تثبیت شد

محققان کشور روشی فناورانه برای مبارزه با بیابان‌زایی ارائه دادند تا راه حلی برای رفع مشکلات زیست محیطی در این حوزه باشد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

گوشی‌های تلفن همراه؛ محصول فناوری‌های همگرا

رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان این‌که گوشی‌های تلفن همراه محصول فناوری‌های همگراست، گفت: در گوشی تلفن همراه فناوری‌هایی چون نانو، الکترونیک، ارتباطی و ... همگرایی دارند اپلیکیشن‌ها نرم‌افزار علوم شناختی بوده و حتی حسگرهای سلامت هم به گوشی تلفن همراه راه یافته اند، به عبارتی این ترکیبی از فناوری‌های همگرایی(NBIC) در گوشی‌های تلفن همراه است.

ادامه مطلب

پرینتر

ساخت و توسعه نرم افزار جامع بهینه سازی پرینترهای سه بعدی

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت و توسعه نرم افزار بهینه سازی پرینترهای سه بعدی شدند.

ادامه مطلب

شیائومی

شیائومی از قفل درب هوشمند با پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره رونمایی کرد

شیائومی طیف وسیعی از محصولات هوشمند را تولید و به مشتریان خود در کشور چین و سایر مناطق جهان ارائه می‌کند. یکی از این محصولات، قفل درب هوشمند است که اکنون نسخه جدیدی با قابلیت باز کردن قفل توسط چهره معرفی شده است.

ادامه مطلب

تیم کوک

تیم کوک از حضور بی‌هدف کاربران در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرد

تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه جدیدی گفته که از بابت اسکرول‌های بی‌معنا و بی‌پایان کاربران در شبکه‌های اجتماعی نگران است و در مجموع فکر می‌کند که مردم دارند بیش از حد از فناوری استفاده می‌کنند. او دوست دارد محصولات اپل برای کارهای خلاقانه به کار گرفته شوند.

ادامه مطلب

مک بوک

مک بوک پروی جدید اپل پاییز عرضه می‌شود

بعد از به‌روزرسانی آیفون، آی پد و ساعت اپل، گفته می‌شود این شرکت به دنبال عرضه مدل جدیدی از لپ تاپ مک بوک پرو در پاییز سال جاری میلادی است.

ادامه مطلب