پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فناوری
اسیب

پنج آسیب جسمانی استفاده بیش از حد از موبایل و فناوری اطلاعات

مطالعات علمی نشان می دهد استفاده زیاد از موبایل، آسیب های جدی مثل سرطان، ناباروری مردان، کاهش بینایی و آسیب های کلیوی به دنبال خواهد داشت.

ادامه مطلب

شهرهوشمند

در مقاله ای با مشارکت ایران بررسی شد؛

چرا شهرهای هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند

شاخه آسیا و اقیانوسیه برنامه توسعه سازمان ملل (سایت UNDP)، مقاله ای با عنوان «چرا شهرهای واقعاً هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند» را که با مشارکت ایران تهیه شده است، منتشر کرد.

ادامه مطلب

تسلا

تسلا از بحران کمبود تراشه جان به در برد

علیرغم تشدید بحران کمبود تراشه در جهان که باعث مشکلاتی در زمینه تولید انواع خودرو شده، تسلا کماکان توانسته فروش خود را افزایش دهد.

ادامه مطلب

اکسل

اکسل برای چه کارهایی مناسب نیست؟

اکسل با وجود امکانات گسترده برای محاسبه و تحلیل داده‌ها، معمولا برای کار با پایگاه داده‌ها یا مسائل پیچیده مناسب نیست و شاید نتواند تمام نیازهایتان را برطرف کند.

ادامه مطلب

فضا

به بهانه آغاز هفته جهانی فضا؛

کرونا زمینیان را فضایی‌تر کرد

امسال دومین سالی است که به دلیل پاندمی کرونا، برنامه‌های هفته جهانی فضا به صورت مجازی برگزار می‌شود و این ویروس نه تنها رویدادهای علمی بلکه بیشتر شئون زندگی زمینیان را متحول کرده است و شاید دیگر زمان آن رسیده است که زندگی بر روی زمین را با کاربردهای بیشتر فناوری‌های فضایی‌ در زمین تجربه کنیم.

ادامه مطلب

کودکان الکترونیکی

برپایی نمایشگاه «کودکان الکترونیکی»

نمایشگاه منتخب کتاب با موضوع «رایانه و فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات» تا پایان مهر در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقه‌مندان است.

ادامه مطلب

اینترنت

در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

امکان سنجی ارتقای آزمایشگاه ارزیابی تجهیزات ۵G

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف امکان سنجی ارتقای آزمایشگاه ارزیابی تجهیزات مرتبط با فناوری ۵G، کارگاه قابلیت ارزیابی تجهیزات رادیویی نسل چهارم و پنجم ارتباطات را برگزار کرد.

ادامه مطلب

ایرانسل

برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم با حمایت ایرانسل

سیزدهمین کنگرۀ ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران (مهندسی مکانیک بیوسیستم ۱۴۰۰) و اولین جشنوارۀ دانش‌آموزی مهندسی بیوسیستم، با حمایت ایرانسل برگزار شد.

ادامه مطلب

عینک فیس بوک

پس از ایتالیا؛

رگولاتور حریم خصوصی ایرلند درباره عینک فیس بوک ابراز نگرانی کرد

کمیسیونر حریم خصوصی داده های ایرلند مانند رگولاتور حفاظت از داده های ایتالیا درباره عینک هوشمند فیس بوک نگران است و معتقد است این ابزار به افراد هشدار نمی دهد از آنها فیلمبرداری می شوند.

ادامه مطلب

کلیه

کلیه مصنوعی جایگزینی برای دیالیز و پیوند عضو

بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی باید به طور منظم دیالیز انجام دهند که یک درمان تهاجمی و خطرناک است. اما اکنون محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو با موفقیت نمونه اولیه یک کلیه مصنوعی زیستی را تولید کردند که می توان آن را بدون نیاز به دارو در بدن فرد بیمار قرار داد.

ادامه مطلب