یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فيبرنوري
باقري

مدیرعامل اپراتور سراسری فیبر نوری

فیبرکشی ایرانیان‌نت در مناطق فاقد فیبر

مدیرعامل اپراتور فیبر نوری ایرانیان‌نت گفت: علیرغم فیبرکشی‌های متعدد در ایران، به دلیل عدم یکپارچگی این آمار در انجمن فیبر دنیا صفر درج شده است، در تلاشیم تا از فیبرهای موجود بیشترین استفاده را ببریم و هر جا فیبر کشی وجود ندارد، ایرانیان نت فیبرکشی کند.

ادامه مطلب

فيبر نوري

فیبرنوری نیازمند سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری

مروری بر احوال چهارمین اپراتور

اپراتور چهارم کشور که وعده ارائه اینترنت 20 مگابایتی در هفت کلانشهر را داده به گفته مسوولانش برای ایجاد شبکه فیبر نوری و برای 6.8 میلیون پورت، بالغ بر پنج میلیارد دلار سرمایه نیازمند است.

ادامه مطلب

فناوري

طراحی سیستم آهن‎ربای هوشمند برای خطوط راه‌آهن

یک کارشناس نرم‎افزار گفت: راه‎آهن جمهوری اسلامی ایران با 7500 کیلومتر فیبرنوری بعد از شبکه مخابرات دارای بزرگ‎ترین شبکه فیبرنوری در کشور است.

ادامه مطلب

فيبر نوري

قطع کابل‌های فیبر نوری در آمریکا

کابلهای فیبر نوری انتقال اینترنت در ایالت سانفرانسیسکو آمریکا برای چندمین بار توسط افراد ناشناس قطع شده است.

ادامه مطلب

ايرانيان نت

«ایران» سرنوشت طرح اتصال فیبرنوری به منازل را به بحث گذاشت

عملکرد اپراتور چهارم از نگاه مجریان و منتقدان

بحث بر سر موفق یا ناموفق بودن اپراتور چهارم بالا گرفته است؛ اپراتوری که طبق گفته مسئولان می بایست تا زمستان 93 یک میلیون پورت فیبرنوری برای مشترکان نصب می کرد.

ادامه مطلب

اينترنت

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران تشریح کرد :

برنامه مخابرات برای حل مشکل واگذاری ADSL روی خطوط PCM و فیبر نوری قدیمی

تجهیزات PCM و فیبر نوری قدیمی برخی از مشترکان مخابرات را از دریافت سرویس ADSLمحروم کرده‌ است؛ معاون مخابرات تهران برنامه این شرکت برای جمع‌آوری PCM و فیبر نوری را تشریح کرد.

ادامه مطلب

فيبرنوري

تکالیف وزارت ارتباطات در قبال شبکه فیبرنوری

فیبر نوری راهی ارزان‌تر و سریع‌تر جهت بسترسازی پروژه‌هایی چون دولت الکترونیک، شهر الکترونیک، آموزش الکترونیک و البته استفاده بهتر از نسل‌های ارتباطی بالاتر یعنی همان 3G و 4G است، اما در شرایطی که ایران خود را برای ورود به تمام این پروژه‌ها آماده می‌کند، وضعیت این شبکه زیرساختی در کشور به چه شکل است؟

ادامه مطلب

خسروي

مديرعامل ارتباطات زيرساخت:

13 هزار کيلومتر فيبرنوري در کشور ايجاد مي شود

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: ايجاد 13 هزار کيلومتر شبکه فيبر نوري در يک سال و نيم آينده در کشور در دستور کار قرار دارد.

ادامه مطلب

حکيم جوادي

اعلام فراخوان جذب سرمایه‌گذار خارجی برای

اتصال فیبرنوری به منازل 8 میلیون ایرانی

رئیس هیات مدیره اپراتور فیبرنوری کشور از برنامه های این اپراتور برای اتصال فیبرنوری به منازل 8 میلیون ایرانی در فاز نخست این پروژه خبر داد و گفت: بزودی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در این پروژه نیز فراخوان مشارکت و همکاری اعلام خواهیم کرد.

ادامه مطلب

فيبرنوري

موفقيت محققان کشور در ساخت ماده اصلي فيبر نوري

پژوهشگران شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان با استفاده از نانو ذرات سيليس ماده پايه فيبرهاي نوري را عرضه کردند ضمن آنکه از آن براي افزايش مقاومت بتن و لوله‌هاي نفتي نيز استفاده مي‌شود.

ادامه مطلب