سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل اپراتور سراسری فیبر نوری

فیبرکشی ایرانیان‌نت در مناطق فاقد فیبر

باقري

یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰:۰۰


مدیرعامل اپراتور فیبر نوری ایرانیان‌نت گفت: علیرغم فیبرکشی‌های متعدد در ایران، به دلیل عدم یکپارچگی این آمار در انجمن فیبر دنیا صفر درج شده است، در تلاشیم تا از فیبرهای موجود بیشترین استفاده را ببریم و هر جا فیبر کشی وجود ندارد، ایرانیان نت فیبرکشی کند.

وایمکس نیوز - محسن باقری چناری با اشاره به اینکه تمامی زیرساخت‌های اصلی ارتباطات در دنیا تحت نظر حاکمیت است، گفت: زیرساخت یک بخش اصلی، هزینه بر و غیر قابل واگذاری است که لایه اول ایجاد شهرهای هوشمند را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل ایرانیان‌نت با اشاره به بخشی از فیبرهای موجود در استان تهران، افزود: شرکت مخابرات استان تهران در حال حاضردارای هزاران کیلومتر فیبرنوری است؛ شهرداری تهران دارای 1200 کیلومتر فیبر نوری است و فقط شرکت توانیر 185 کیلومتر فیبر نوری در بزرگراه‌های تهران دارد که تنها از بخشی از این ظرفیت استفاده می‌کند و باقی آن بلا استفاده است و  این در حالی است که هزینه تمامی این حفاری‌ها و فیبرکشی‌ها از محل دارایی‌ها کشور تامین شده است.

وی تصریح کرد: علیرغم این میزان فیبر در ایران که از بسیاری از کشورهای رقیب فیبر بیشتری داریم، اما در آمارهای جهانی این رقم ثبت نشده است.

باقری توضیح داد: 4 انجمن فیبر در دنیا وجود دارد که شامل کانسیل آمریکا، کانسیل اروپا، کانسیل آسیا و کانسیل منا (حوزه خاورمیانه) است؛ ایران عضو 2 کانسیل منا و آسیا است و در کانسیل منا و آسیا مقدار فیبر ایران صفر درج شده است.

مدیرعامل ایرانیان‌نت خاطر نشان کرد: در تلاش‌ هستیم هر جا که فیبر نوری در کشور وجود دارد آنها را منسجم کنیم و بیشترین استفاده را ببریم و هر جا که فیبر کشی وجود ندارد، ایرانیان نت فیبرکشی کند.

وی تاکید کرد: اگرچه این اتفاق تاکنون نیفتاده است اما گاهی اجبار فناوری، برخی تصمیم‌ها را گریزناپذیر می‌کند.

 

منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو