دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
واکسنهای-کووید-۱۹
واکسن

شرکت فایزر به دنبال مجوز تزریق واکسن در کودکان ۵ تا ۱۱ سال است

تصمیم ایالات متحده در مورد تزریق واکسن کووید ۱۹ فایزر/ بیو‌ان‌تک برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله ممکن است در ماه اکتبر اتخاذ شود.

ادامه مطلب

واکسیناسیون کووید ۱۹

دریافت دو دز واکسن خطر ابتلای طولانی مدت به کرونا را نصف می‌کند

یک مطالعه جدید نشان داده است، دریافت دو دز واکسن احتمال کووید طولانی مدت را در بزرگسالانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، نصف می‌کند.

ادامه مطلب

تزریق واکسن

چالش تعیین اثربخشی واکسن‌ها

واکسن‌های معروف مقابل «دلتا» چند درصد تاثیرگذارند؟

جهش‌های جدید ویروس کرونا و کاهش اثربخشی برخی واکسن‌ها روی سویه‌های اخیر، دانشمندان را بر آن داشته بررسی‌های بیش‌تری روی اثربخشی واکسن‌ها بر جهش دلتا داشته باشند. نکته قابل تأمل این است که هنوز نمی‌توان با قطعیت میزان اثربخشی واکسن‌ها در برابر گونه دلتا را اعلام کرد.

ادامه مطلب

واکسن

واکسن‌های غیرفعال چین در برابر دلتا موثرند

یک روزنامه سنگاپوری با استناد به یک گزارش تحقیقاتی گفته است، واکسن‌های غیرفعال چین می‌توانند در برابر علائم شدید ناشی از نوع دلتا محافظت بالا داشته باشند.

ادامه مطلب

کرونا

میزان اثربخشی واکسن‌های مختلف در برابر گونه دلتا/ کدام واکسن‌ها به دز سوم نیاز دارند؟

با انتشار گسترده سویه دلتا در کشورهای مختلف، میزان اثربخشی واکسن‌ها در برابر ابتلا به کرونا دستخوش تغییر شده است. فایزر، مدرنا، سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک مهم‌ترین واکسن‌هایی هستند که درصد اثربخشی آن‌ها در برابر دلتا کاهش یافته است.

ادامه مطلب

واکسن کرونا

بررسی تزریق واکسن روسی به زنان باردار

محققان روسی در حال مطالعه استفاده احتمالی از واکسن «اسپونتیک وی» در میان زنان باردار هستند.

ادامه مطلب

تزریق واکسن

استرالیا گواهی دیجیتال تزریق واکسن صادر می کند

مقامات استرالیایی می گویند از ابتدای جولای برای تمامی اتباع این کشور که واکسن کرونا تزریق کنند، گواهی دیجیتال صادر می کنند.

ادامه مطلب

اسنپ

تخفیف ویژه‌ اسنپ برای سفر به مراکز واکسن در ۱۱شهر تمدید شد

واکسیناسیون سراسری اصلی‌ترین راه مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌رود که از اوایل امسال در کشور ما نیز آغاز شده است. در همین راستا سامانه‌ی اسنپ اعلام کرده که قصد دارد در فرایند ایمن‌سازی مردم کشور در برابر کرونا همراه کاربرانش باشد و در راستای این مسئولیت اجتماعی خود، از اول خرداد، طرح تسهیل مراجعه به مراکز واکسیناسیون را با شعار «اسنپ، هم‌مسیر شما تا واکسیناسیون»‌ شروع کرده است.

ادامه مطلب

واکسن

نبرد فیس بوک با مخالفان تزریق واکسن

علیرغم ادعاهای فیس بوک در زمینه ممنوع کردن انتشار پیام های مخالف تزریق واکسن کرونا، هنوز تعداد زیادی از این پیام ها در این شبکه اجتماعی در دسترس است و فیس بوک به جنگ انها رفته است.

ادامه مطلب

واکسن

اثربخشی ۹۸ درصدی واکسن سینوواک در برابر مرگ

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد واکسن سینوواک چین در کارمندان بهداشت بسیار موثر است و ۹۸ درصد در جلوگیری از مرگ آنها اثربخشی داشته است.

ادامه مطلب