شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکسن‌های غیرفعال چین در برابر دلتا موثرند

واکسن

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲:۰۷


یک روزنامه سنگاپوری با استناد به یک گزارش تحقیقاتی گفته است، واکسن‌های غیرفعال چین می‌توانند در برابر علائم شدید ناشی از نوع دلتا محافظت بالا داشته باشند.

تیک نیوز-به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، یک روزنامه سنگاپوری با استناد به یک گزارش تحقیقاتی گفته است، واکسن‌های غیرفعال چین می‌توانند در برابر علائم شدید ناشی از نوع دلتا محافظت عالی داشته باشند.

روزنامه چینی زبان «Lianhe Zaobao» نیز روز شنبه گزارش داد که گزارش مطالعه محققان در استان گوانگدونگ  حاکی از آن است، واکسن‌های غیرفعال محافظت عالی در برابر ذات الریه و بیماری‌های شدید ناشی از نوع دلتا ارائه می‌دهند؛ نتایجی که با کارآزمایی‌های بالینی فاز سوم در برابر نمونه اولیه SARS-CoV-2 سازگار است. با ادامه  همه گیری، SARS-CoV-2 در جهت‌های غیرقابل پیش بینی تکامل می‌یابد، با انواع مختلفی که از نظر انتقال، عفونت بر اساس گروه سنی و شدت بیماری متفاوت است و از آنجا که واکسن‌ها ابزارهای ضروری برای کنترل همه گیری هستن ، ضروری است که عملکرد آنها به طور مداوم مورد ارزیابی قرار گیرد. 

واکسن غیرفعال (یا واکسن کشته شده) یک واکسن متشکل از ذرات ویروس، باکتری یا سایر عوامل بیماری‌زا است که در آزمایشگاه کشت شده و سپس ظرفیت تولید بیماری را از دست می‌دهند. پاتوژن‌های واکسن غیرفعال در شرایط کنترل شده رشد می‌کنند و به عنوان وسیله‌ای برای کاهش عفونت (شدت واگیری) کشته می‌شوند و در نتیجه مانع از آلودگی توسط واکسن می‌شوند. ویروس در واکسن غیر فعال با استفاده از روش‌هایی مانند گرما یا فرمالدئید کشته می‌شود.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو