شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
اطلاعات
چالش هاي ict

دومين رويداد چالش‌هاي حوزه فناوري اطلاعات برگزار مي‌شود

دومين دوره مسابقات چالش هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT Challenge ?) اسفندماه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي‌شود.

ادامه مطلب

تلفن همراه

چه‌کسانی نمی‌توانند گوشی هوشمند داشته باشند؟

طبق آمارها بیش از 25 میلیون ایرانی کاربر تلفن‌های همراه هوشمند هستند اما با توجه به مخاطراتی که این گوشی‌ها می‌توانند به دنبال داشته باشند مدتی است استفاده از آنها برای برخی گروه‌ها منع می‌شود.

ادامه مطلب

واعظي

دکتر واعظی در افتتاحیه اجلاس WSIS 2015:

توسعه و تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات در ایران را سرعت دادیم

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن سخنرانی در افتتاحیه اجلاس WSIS 2015 در محل اجلاس در ژنو، نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص جامعه اطلاعاتی را تشریح کرد.

ادامه مطلب

حسينيه ارشاد

نشست علمی "علم اطلاعات و نظریه اطلاعات" در حسینیه ارشاد

چهارمین نشست از سلسله نشست های علم اطلاعات و دانش شناسی باعنوان "علم اطلاعات و نظریه اطلاعات" فردا در کتابخانه عمومی حسینیه ارشادبرگزار می شود

ادامه مطلب

جستجو

طراح موتور جست‌وجوی ایرانی تاکید کرد

«یوز» فیلتر نمی‌کند/ بازدید روزانه 400 هزار نفری از موتور ملی

چندی پیش «یوز» به‌عنوان اولین موتور جست‌وجوی رسمی کشور از سوی وزارت ارتباطات رونمایی شد، اما افتتاح آن با توجه به اینکه پیش از این نیز موتورهای دیگری به عنوان موتور بومی رونمایی شده بودند، حاشیه‌هایی را دربرداشت.

ادامه مطلب

facebook

فیسبوک اطلاعات شخصی کاربران را به تبلیغات‌دهنده‌ها می‌فروشد

طبق اعلام کمیسیون اروپا، فیسبوک از اطلاعات شخصی کاربران خود شامل عقاید سیاسی، عقاید مذهبی و دیدگاه‌های‌شان سوء‌استفاده می‌کند و داده‌هایی را که گردآوری می‌کند به تبلیغات‌دهنده‌ها می‌فروشد.

ادامه مطلب

فايروال

از هر شش فایروال در جهان تنها یکی درست عمل می‌کند

از هر شش فایروال محبوب در جهان که برای حفاظت از رایانه ها و شبکه های رایانه ای در برابر تبادل اطلاعات مخرب و مشکوک استفاده می شوند، تنها یکی قادر به انجام این وظیفه به طور صحیح است.

ادامه مطلب

هارد ديسک

هارددیسک جدید با قابلیت پاک کردن خودکار اطلاعات

شرکت توشیبا از تولید هارددیسک جدیدی خبر داده که به محض مفقود یا سرقت شدن می تواند به صورت خودکار تمام اطلاعات داخلی خود را پاک کند.

ادامه مطلب

اينترنت

ISPها باید اطلاعات کلی کاربران را به وزارت ارتباطات ارایه دهند

هر شرکتISP موظف است اطلاعات کلی کاربران و IP های مربوط را ثبت و یک نسخه از آن را نیز به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات اعلام کند.

ادامه مطلب

تیک نیوز

گاف جدید اطلاعاتی ایالات متحده به رسانه‌ها رسید

آمریکا در سندی 11 صفحه‌ای به منظور جلوگیری از رسوایی‌های اطلاعاتی مشابه اتفاق ویکی‌لیکس دستورالعمل امنیتی جدیدی را به سازمان‌های مهم خود ابلاغ کرد که گویا همین ابلاغیه قبل از انجام هر کاری به دست رسانه‌ها رسید.

ادامه مطلب