شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

گاف جدید اطلاعاتی ایالات متحده به رسانه‌ها رسید

تیک نیوز

سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷:۰۰


آمریکا در سندی 11 صفحه‌ای به منظور جلوگیری از رسوایی‌های اطلاعاتی مشابه اتفاق ویکی‌لیکس دستورالعمل امنیتی جدیدی را به سازمان‌های مهم خود ابلاغ کرد که گویا همین ابلاغیه قبل از انجام هر کاری به دست رسانه‌ها رسید.

وایمکس نیوز - دولت آمریکا در واکنش به رسوایی ویکی لیکس این سند فوق محرمانه را به امید جلوگیری از نشت اطلاعات برای مدیران ارشد تمام ادارات دولتی که با مطالب محرمانه سر و کار دارند ارسال کرده بود. طبق رهنمود این سند دریافت‌کنندگان باید احتمال نشت اطلاعات موجود در سازمان‌شان را مورد ارزیابی مقدماتی قرار دهند.

در این سند از مدیران ارشد ادارات راجع به برنامه‌اشان برای مقابله با آسیب‌پذیری‌ها،ضعف‌ها یا کاستی‌های موجود در سامانه‌های خود کار سئوال شده است.

این مدیران باید برنامه‌های‌شان برای تغییردادن و ارتقاء شبکه‌ها،سامانه‌ها،برنامه‌های کاربردی،پایگاه‌های داده،وبگا‌ه‌ها و محیط‌های برخط محرمانه را اعلام کنند.

به مدیران دستور داده شده است که تمام اسناد حفاظت امنیتی،مقابله‌ ضداطلاعاتی و خط‌مشی تضمین اطلاعات را ارزیابی کنند، همچنین محتمل‌ترین کارمندان متمایل به نشت اطلاعات محرمانه را شناسایی کنند و با توسل به جامعه‌شناسان و روان‌شناسان قابل اعتماد بودن کارکنان را محک بزنند.

طبق این سند تمام کارکنان ادارات باید هر گونه تماس خود با خبرنگاران را اطلاع دهند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو