شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ISPها باید اطلاعات کلی کاربران را به وزارت ارتباطات ارایه دهند

اينترنت

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴:۰۰


هر شرکتISP موظف است اطلاعات کلی کاربران و IP های مربوط را ثبت و یک نسخه از آن را نیز به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات اعلام کند.

وایمکس نیوز - بر اساس آیین نامه واحدهای ارایه کننده خدمات اطلاع رسانی و اینترنت رسا (ISP) این شرکت ها به منظور پاسخگو بودن قانونی و حفظ افراد در مقابل اقدامات انجام شده خود، مجاز به عقد قرارداد اشتراک با افرادی است که به سن قانونی انجام معاملات حقوقی رسیده باشند. ISPها حق واگذاری امتیاز بهره برداری بدون هماهنگی و تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ندارد.
این درحالی است که به کارگیری هر گونه رمز برای تبادل اطلاعات مستلزم کسب موافقت مراجع مربوط به ثبت مشخصات،‌ الگوریتم و کلید رمز مربوط و همچنین مشخصات متقاضی در دبیر خانـه شورای عالی اطلاع رسانی است و در غیر این صورت ممنوع است.
در همین حال شرکت های ISP موظفند خدمات مورد درخواست کاربر را با کیفیت مطلوب و بر اساس یک موافقت نامه کیفیت خدمات (Service Level Agreement – SLA) به کاربر ارایه کند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور دوره ای بر اساس ارزیابی کیفیت ارایه خدمات موسسات رسا (ISP) به کاربران،‌ نسبت به رتبه بندی رساها (ISP) اقدام و آن را به اطلاع عموم می رساند.
در همین حال شرکت های مخابرات نیز موظف هستند در خصوص خدماتی که به موسسات رسا (ISP) ارایه می کنند رعایت کیفیت مطلوب را کرده و بر اساس موافقت نامه کیفیت خدمات (SAL) عمل کنند.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو