یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
الکترونيکي
دولت الکترونيک

ايران الکترونيکي؛ بايدها و شايدها

در شرايطي که کشورمان نيازمند برون‌رفت از فشار اقتصادي و افزايش بهره‌وري است، ادامه شيوه‌هاي سنتي مديريت، شکاف بزرگي در نحوه اداره کشور نسبت به کشورهاي ديگر ايجاد مي‌کند؛ در حالي‌که دولت الکترونيکي مي‌تواند علاوه‌بر صرفه‌جويي در زمان و هزينه، تسهيل شدن خدمات را در پي داشته باشد.

ادامه مطلب

e-paper

کاغذ الکترونیکی انعطاف‌پذیر جای کاغذ عادی چاپگر را می‌گیرد

موسسه‌ تحقیقات فناوری صنعتی تایوان کاغذ الکترونیکی بسیار انعطاف‌پذیری ساخته است که هم قابل مصرف مجدد است هم بازنوشت‌پذیر و برای درج تصویر روی صفحه‌نمایش به برق نیاز ندارد.

ادامه مطلب

sand

مدارهای الکترونیکی به اندازه‌ یک دانه‌ شن می‌شوند

دانشمندان به سوی تحقق الکترونیکی تک‌مولکولی گام بر می‌دارند که فروکاستن اندازه‌ مدارات رایانه‌ها،گوشی‌های هوشمند و سایر افزاره‌ها به اندازه‌ یک دانه‌ شن را میسر می‌کند.

ادامه مطلب

راي گيري

مسکو تا سال 2016 به تجهیزات انتخابات الکترونیکی مجهز خواهد شد

قرار است مسکو پایتخت روسیه تا سال 2016 تمامی تجهیزات لازم برای انجام انتخابات الکترونیکی را فراهم کند.

ادامه مطلب

شريف حسيني

جامعه آمادگی برگزاری رای گیری الکترونیکی را ندارد

منشی کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه هم اکنون جامعه آمادگی برگزاری رای گیری الکترونیکی را ندارد، اعلام کرد: باید در ابتدا اعتمادسازی کامل صورت گیرد سپس این نوع انتخابات برگزار شود.

ادامه مطلب

جلالي

مخبر کميسيون امنيت تاکيد کرد:

شرايط اجتماعي براي انتخابات الکترونيکي بايد آماده شود

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه هنوز به طور قطعي برگزاري انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي به صورت الکترونيکي مشخص نشده است، اعلام کرد: در ابتدا بايد شرايط فرهنگي، اجتماعي و فني براي برگزاري اين نوع انتخابات مورد بررسي قرار گرفته شود.

ادامه مطلب

مطهري

رییس کمیته مخابرات مجلس:

شرایط برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم نیست

به گفته رییس کمیته مخابرات مجلس، هنوز شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس به شکل رای گیری الکترونیکی به طور کامل فراهم نشده است.

ادامه مطلب

Dubai Trade

در سال 2010 بیش از 11 میلیون معامله در درگاه الکترونیکی دبی انجام گرفت

گروه دبی ترید(Dubai Trade) فراهم‌ساز خدمات برخط ابتکاری دبی ‌ورلد(Dubai World) در امارات اعلام کرد سال پیش بیش از 11.4 میلیون معامله از طریق درگاه اینترنتی این گروه به نشانی www.dubaitrade.ae انجام گرفت که نسبت به سال 2009 میلادی 25.7 درصد افزایش داشت.

ادامه مطلب

بورس

امکان دسترسي الکترونيکي به کد بورسي براي سهامداران ترجيحي مخابرات

تمامي کارکنان شرکت مخابرات کــــه پيش از اين اطلاعات کامل خود را براي خريد سهام ترجيحي ارايه کرده‌اند، مي‌توانند از طريق سايت اين شرکت و سامانه پيش‌بيني شده براي اين منظور، نسبت به دريافت کد بورسي خود اقدام کنند.

ادامه مطلب

تیک نیوز

کاغذ الکترونيکي با قابليت جذب انرژي خورشيد ساخته شد

کاغذ الکترونيکي جديدي به بازار معرفي شده که براي نمايش تصاوير و متن، انرژي مورد نياز خود را از نور خورشيد تهيه مي‌کند.

ادامه مطلب