شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس کمیته مخابرات مجلس:

شرایط برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم نیست

مطهري

جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵:۰۰


به گفته رییس کمیته مخابرات مجلس، هنوز شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس به شکل رای گیری الکترونیکی به طور کامل فراهم نشده است.<BR>

وایمکس نیوز - علی مطهری، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تا چندی دیگر انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، گفت: هنوز شرایط کافی برای رای گیری الکترونیکی و اینترنتی فراهم نشده است.
وی با بیان اینکه امکان شمارش آرا و الکترونیکی کردن ستادهای انتخاباتی با زیرساخت های موجود فراهم است، بیاان کرد: اما در شرایط حاضر امکان رای گیری به صورت الکترونیکی فراهم نشده و نیازمند رعایت برخی مسایل امنیتی، فنی و فرهنگی مربوط به خود است.
وی با بیان اینکه در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری بخشی از انتخابات الکترونیکی برگزار شد، عنوان کرد: زیرساخت های فنی برای شمارش آرا و ثبت مشخصات در مراکز اخذ رای فراهم است و به این شکل بررسی های بعدی با سهولت بیشتری انجام می شود، ولی این موضوع در خصوص رای گیری الکترونیکی مصداق ندارد.
مطهری گفت: این امکان نیز وجود دارد که شورای نگهبان با انجام رای گیری آن هم به صورت الکترونیکی مخافت کند.

رییس کمیته مخابرات افزود: برای انجام رای گیری به صورت الکترونیکی باید مشکلات فرهنگی، کم سوادی و بی سوادی افراد جامعه و مشکلات امنیتی بر طرف شود تا در آینده نه چندان دور تمامی مراحل انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو