جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
حريم-خصوصي
حريم خصوصي

وعده حفظ حريم خصوصي در فضاي مجازي به کجا رسيد؟

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تدوين پيش‌نويس لايحه حمايت از داده‌ها و حريم خصوصي در فضاي مجازي خبر داده که مي‌تواند رکن اساسي توسعه اعتماد الکترونيکي قرار گيرد.

ادامه مطلب

دوربين آنلاين

امکان مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته خصوصی بدون رمزعبور در یک سایت

مدتی است یک سایت اینترنتی به نشانی insecam.org تصاویر زنده دوربین های مداربسته از سراسر جهان را به دلیل بی توجهی به تنظیمات امنیتی نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف رایانه‌ای دوربین های نصب شده در معرض دید همگان قرار داده است.

ادامه مطلب

وب 3

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد:

مفهوم حریم خصوصی در وب3 تغییر می‌کند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد گفت: مفهوم حریم خصوصی در وب3 تغییر می کند و کاربران در آن غرق می شوند.

ادامه مطلب

تلفن همراه - اپليکيشن - حريم خصوصي

رگولاتوری هم هشدار داد

به نظر می‌رسد مجوزهای درخواستی برنامه‌های کاربردی گوگل علاوه بر اجازه دسترسی به اطلاعات کاربر و تعامل مستقیم با دستگاه، هزینه‌هایی را نیز در زمینه مکالمات خارج از کشور داشته باشند، بنابراین سازمان رگولاتوری پیامکی را جهت هشداری به کاربران فرستاده تا هنگام نصب برنامه‌ها و مجوزهای درخواستی، دقت کافی به خرج دهند.

ادامه مطلب

تلفن همراه

هشدار جدی؛وقتی اپراتورها ارزشی برای حفظ اطلاعات شما قائل نیستند

طبق قوانین مخابراتی کشور هر کسی می تواند سیم کارت خود را به دیگری واگذار کند.این یک مزیت برای دارندگان سیم کارت است ولی مشکل زمانی به وجود می آید که اپراتورها سیم کارت هایی که در مدت زمانی خاص غیرفعال باشند را به صورت اجباری ضبط و به دیگری واگذار می کنند.این در حالی است که بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام برای تایید هویت و دسترسی فرد، پیامک حاوی کد تایید را ملاک تشخیص هویت قرار می دادند.

ادامه مطلب

موس - کاربر - کامپيوتر

وزیر ارتباطات تاکید کرد

حفظ حریم خصوصی افراد در شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی پنجمین مرکز داده کشور در شهر قم خبر داد و اعلام کرد: تاکنون ۲۰ درصد از مردم کشور در سرشماری شرکت کرده‌اند که ایران را پس از ژاپن، دومین کشور از نظر مشارکت در سرشماری اینترنتی می‌کند.

ادامه مطلب

تلفن همراه- امنيت

ماهیت مجوزهای برنامه‌های کاربردی گوگل چیست؟

توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی با توجه به عدم آگاهی و بی‌توجهی برخی کاربران، مجوزهایی را از آنها می‌خواهند که راه را برای نفوذ به دستگاه‌های اندرویدی باز می‌کند، بنابراین با توجه به تولید انبوه برنامه‌های کاربردی سیستم‌عامل اندرویدی، باید درباره خطر احتمالی برنامه‌هایی که تهدیدی را برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی ایجاد می‌کنند، اطلاع‌رسانی شود.

ادامه مطلب

تیک نیوز

حفظ حريم خصوصي افراد در شبکه ملي اطلاعات

وزير ارتباطات در خصوص نگراني برخي مردم از نقض حريم خصوصي در شبکه ملي اطلاعات گفت: طبق قانون، هويت همه مصرف کنندگان تلفن و اينترنت مشخص است و هيچ ربطي به شبکه ملي اطلاعات ندارد.

ادامه مطلب

موس - کاربر - کامپيوتر

دسترسی نرم‌افزارها به اطلاعات مکانی خود را محدود کنید

دزدها منتظر فرصت اند!

تنها مهارت هکرها و مهاجمان اینترنتی این نیست که راه را برای نفوذ به اطلاعات شخصی هموار می‌کند، بلکه بی‌احتیاطی کاربران اینترنتی هم از دلایل عمده‌ای است که سودجویان بیشتر به سوءاستفاده از این اطلاعات تشویق می‌شوند.

ادامه مطلب

کاظم جلالي

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد

طرح حراست از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی تدوین می‌شود

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: طرحی در زمینه حراست از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی در مجلس مطرح و به تصویب خواهد رسید.

ادامه مطلب