پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
دولت-الکترونيکي
دولت الکترونیک

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

دولت الکترونیکی زیرساخت ورود به قرن جدید است

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های دولتی، گفت: مشارکت صرفاً از جنس مادی نیست بلکه مشارکت نوآورانه، توزیع دانش و اشتراک تخصص از عوامل مهم در دسترسی به توانمندی‌های بخش خصوصی است.

ادامه مطلب

جهرمي

وزير ارتباطات در جلسه کارگروه سلامت استان کرمان:

تاکيد بر بهره مندي مردم از خدمات دولت الکترونيکي

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جلسه کارگروه سلامت استان کرمان تاکيد کرد که مصمم به نهايي کردن چارچوب دولت الکترونيکي براي برقراري شفافيت و مقابله با فساد تا پيش از پايان برنامه ششم توسعه هستيم.

ادامه مطلب

پيام رسان

تا دو هفته دیگر انجام می‌شود

ارایه خدمات دولت الکترونیکی از پیام‌رسان‌های داخلی

به گفته معاون وزیر ارتباطات، جهت گسترش خدمات پیام‌رسان‌ها به امور شهروندی، خدمات دولت الکترونیکی طی دو هفته آینده از طریق پیام‌رسان‌ها قابل دسترس خواهد بود.

ادامه مطلب

دولت الکترونيک - فناوري

زيرساخت‌هاي دولت الکترونيکي تشريح شد

زيرساختهاي دولت الکترونيک امروز با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در سازمان فناوري اطلاعات تشريح شد.

ادامه مطلب

دولت الکترونيک - شبکه ملي اطلاعات

بروکراسي ايراني زير سنگ محک دولت الکترونيکي

سيستم بروکراسي ايراني جداي از ساختمان‌هاي بلند و هزينه‌هاي پرسنلي ماهانه، در ايجاد ترافيک و آلودگي هوا نيز دخيل است چرا که اشتغال خيل عظيم نيروهاي منفعل در اين سيستم هزينه‌هاي اقتصاد کشور را نيز افزايش داده است. چاره اين شرايط در حرکت به سمت استفاده از فناوري‌هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطاتي‌ براي افزايش دورکاري است تا شهروندان به جاي کارمندان کم حوصله، از طريق سيستم‌هاي الکترونيکي شبانه‌روزي، به انجام امور اداري خود بپردازند تا هم کارها با سرعت بيشتري انجام شود و هم درهزينه‌هاي ترافيکي و مصرف انرژي کشور صرفه‌جويي شود.

ادامه مطلب

دولت الکترونيک

دولت الکترونيک پادزهر تنبل‌ پروري اداري

دولت الکترونيکي براي کشورهايي مثل ايران به دليل داشتن درآمد از منابع نفتي نوعي پادزهر براي تنبلي و تنبل‌پروري اداري محسوب مي‌شود. به اين صورت که با رفع نياز از حضور نيروي انساني غيرضروري در ادارات، زمينه را براي استفاده از اين منابع انساني در حوزه‌هاي ضروري ديگر که داراي بازده مثبت اقتصادي باشند فراهم مي‌کند.

ادامه مطلب

دولت الکترونيک

دکتر واعظی عنوان کرد:

دولت الکترونیکی، دولتی کوچک و چابک/ حضور 51 دستگاه و ارایه 440 خدمت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت الکترونیک شروعی است برای کوچک و چابک شدن دولت که 24ساعته به مردم، خدمت ارایه دهد.

ادامه مطلب

محمود واعظي

در راستاي راه اندازي دولت الکترونيکي انجام شد

آغاز به کار دولت موبايلي/ مرکز داده شماره يک دولت افتتاح شد

در راستاي افتتاح فاز نخست دولت الکترونيکي، مرکز داده شماره يک دولت توسط وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات رونمايي شد.

ادامه مطلب

خسرو سلجوقي

اپراتورهاي ارائه‌‌دهنده خدمات و محتواي الکترونيکي راه‌اندازي مي‌‌شوند

عضو هيأت عامل سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: با هدف تسريع در دستيابي به اهداف شبکه ملي اطلاعات عنوان و مجري پروژه‌هاي «دولت الکترونيکي و همراه» و «?? برابر کردن توليد محتواي داخلي با رويکرد کسب‌وکار ديجيتالي» تغيير يافت.

ادامه مطلب

غرضي

غرضي تاکيد کرد

اداره امور کشور بدون دولت الکترونيکي عملي نيست

وزير اسبق مخابرات با بيان اين‌ که زيرساخت‌هاي لازم براي تحقق دولت الکترونيکي در کشور وجود دارد، لازمه‌ي اين حرکت را آموزش دادن به شهروندان و به‌ روز کردن مقررات و ضوابط اداري در کشور دانست.

ادامه مطلب