یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
شبکه-ملي
شبکه ملي اطلاعات

معماري شبکه ملي اطلاعات در انتظار تصويب شوراي‌ عالي فضاي مجازي

به گفته عضو شوراي عالي فضاي مجازي، برابر مصوبات و تبيين الزامات شبکه ملي اطلاعات، زيرساخت ارتباطي، اطلاعاتي و خدمات پايه کاربردي اين شبکه برعهده وزارت ارتباطات است و مقرر است طرح و سند معماري شبکه ملي با اعمال نظرات کارگروهي در شوراي عالي فضاي مجازي، در جلسه بعدي اين شورا تصويب شود.

ادامه مطلب

اينترنت

شبکه ملی اطلاعات معلق بین بودن و نبودن!

مسوولان وزارت ارتباطات طی یک ماه گذشته از در دسترس بودن برخی بخش‌های شبکه ملی اطلاعات یاد کرده‌اند، موضوعی که واکنش مرکز ملی فضای مجازی به عنوان بازوی اجرایی شورای عالی فضای مجازی را به دنبال داشته است.

ادامه مطلب

نصرالله جهانگرد

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد

همین حالا شبکه ملی اطلاعات داریم

رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: همین حالا هم دسترسی به شبکه ملی اطلاعات وجود دارد و در طول سال‌های آینده دسترسی به این شبکه به مرور زمان تکمیل خواهد شد.

ادامه مطلب

کاربران اينترنت

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد

آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات

رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره شبکه ملی اطلاعات و روند پیشرفت آن گفت: در این زمینه کارها در حال انجام است اما باید به این نکته هم توجه داشت که این شبکه امری نیست که یک شبه محقق شود.

ادامه مطلب

واعظي

دیدار وزیر ارتباطات ایران با رییس سازمان فضای مجازی چین

آغاز همکاری ایران و چین برای توسعه و تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که به کشور چین سفر کرده است با لوو وی رییس سازمان فضای مجازی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ادامه مطلب

کاربران اينترنت

پنج محور اصلی توسعه فاوا در کشور تصویب شد

بر اساس راهبردهای رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنج محور اصلی توسعه فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در بخش های مختلف به تصویب رسیده است.

ادامه مطلب

فاوا

مدیرعامل برترین دیتاسنتر پنجمین جشنواره ملی فاوا:

دیتاسنتر داخلی مهمترین بخش پازل شبکه ملی اطلاعات است

مدیرعامل برترین دیتاسنتر داخلی در پنجمین جشنواره ملی فاوا، گفت: دیتاسنترها مراکزی هستند برای نگهداری امن و مطمئن اطلاعات؛ بنا براین با ایجاد شبکه‌ی ملی اطلاعات، داده های داخل کشور در داخل کشور نگهداری می شوند و وجود این مراکز به عنوان مکمل و زیرساختی برای شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود؛ در واقع نود یا نقطه ای که قرار است شبکه ملی اطلاعات درآن نگهداری و پردازش شود همین دیتا سنترها خواهند بود.

ادامه مطلب

شبکه ارتباطي

پیگیری دولت برای اتصال همه دستگاه‌های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات

سازمان فناوری اطلاعات طبق قانون برنامه پنجم توسعه با برگزاری جلسات توجیهی با دستگاه‌های اجرایی درصدد اتصال دستگاه‌های باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات است.

ادامه مطلب

حسن نامي

تا پايان دولت تمام دستگاهها به شبکه ملي متصل مي شوند

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به برنامه هاي اين وزارتخانه در آخرين روزهاي عمر دولت گفت: تعويق اجراي پروژه شبکه ملي اطلاعات را در مدت باقي مانده دولت دهم جبران خواهيم کرد.

ادامه مطلب

حکيم جوادي

معاون وزیر ICT تشریح کرد:

آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات

حملات متعدد سایبری که به گفته وزیر ارتباطات تعداد آن‌ها گاه به 300 هزار حمله در روز می‌رسد، مدتی است مسئولان کشور را بر آن داشته تا برای مقابله با این موضوع به فکر راه‌اندازی شبکه‌ای ملی باشند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات، اطلاعات داخلی کشور در درون مرزها میزبانی شوند.

ادامه مطلب