شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا پايان دولت تمام دستگاهها به شبکه ملي متصل مي شوند

حسن نامي

شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به برنامه هاي اين وزارتخانه در آخرين روزهاي عمر دولت گفت: تعويق اجراي پروژه شبکه ملي اطلاعات را در مدت باقي مانده دولت دهم جبران خواهيم کرد.

محمد حسن نامي در گفتگو با خبرنگار مهر، شبکه ملي اطلاعات را مهمترين پروژه اي عنوان کرد که پيش از اين کليد خورده و حداقل بايد بخش مهمي از آن تا پايان عمر دولت دهم به اتمام برسد.

وي اظهار داشت: نخستين چيزي که بايد تا پايان برنامه پنجم توسعه به نتيجه برسد شبکه ملي اطلاعات يا همان اينترنت ملي است که برابر ماده 46 اجراي احکام برنامه پنجم ديده شده و خدمات تمامي سازمانها و دستگاههاي اجرايي را به صورت يکپارچه و در قالب يک بستر ارتباطي ارائه خواهد داد.

نامي با اشاره به خدماتي که زمينه ارائه آن در شبکه ملي اطلاعات فراهم شده است، گفت: بانکداري الکترونيکي، تجارت الکترونيکي، شبکه سلامت کشور، شبکه امور مالياتي و توسعه شبکه علمي کشور، شبکه آموزش، شبکه اسناد و املاک کشور از جمله خدماتي است که کليد اوليه آن در کشور زده شده و با سرعت بخشيدن به انجام آن، پيش بيني مي‌شود در آخرين روزهاي عمر دولت اين پروژه ها به نتيجه رسيده و کاربردي شوند.

وي تحقق دولت الکترونيک را مهمترين هدف اجراي شبکه ملي اطلاعات عنوان کرد که در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته آماده پاسخگويي به سازمانها و شهروندان و کارکنان هستند و تاکيد کرد که با اجراي دولت الکترونيک، دولت به جاي سازمان محوري براساس مردم محوري حرکت مي‌کند که اين يکي از اقدامات مهمي است که بايد انجام آن تسريع شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه تاکنون حدود 100 هزار نقطه اجرايي به شبکه ملي متصل شده اند، افزود: پيش بيني مي‌شود تا پايان برنامه پنجم – سال 95 – و با توسعه دولت الکترونيک تمامي فعاليتهاي اقتصادي آموزشي خانوار از طريق شبکه ملي اطلاعات انجام شود که در اين زمينه تامين پهناي باند مناسب يکي از مهمترين مباحث کاري ما است.

نامي در پاسخ به اينکه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نسبت از تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه عقب تر است، گفت: تمامي سعي اين است که در اين مدت باقي مانده و با تزريق بودجه، امکانات و استفاده از توان بخش خصوصي به اين پروژه سرعت بخشيم.

وي گفت: تا پايان دولت دهم، بايد تمامي دستگاههاي اجرايي به شبکه ملي متصل شوند و در غير اينصورت خارج از برنامه حرکت کرده ايم که اين به ضرر توسعه کشور است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطرنشان کرد: تمامي تلاشمان اين است که تعويق يک سال و نيم برنامه را در مدت باقي مانده دولت جبران کنيم.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو