یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
مديريت-فضاي-مجازي
شبکه - شبکه ملي اطلاعات

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیر ساخت:

شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی کشور است

امروز فضای مجازی جایگزین رسانه شده است و این موضوع نشان می دهد که تاثیر برقراری ارتباطات در جهان امروز دو چندان است.

ادامه مطلب

شبکه - اينترنت

فضای مجازی ملی؟

از زمانی که در سال 1962 فکر ایجاد یک شبکه جهانی در فضای مجازی مطرح شد تا کاربرانی که یکدیگر را نمی‌شناسند، بتوانند از داده‌های مشترکی استفاده کنند تا امروز که جهان روی انگشت اینترنت می‌چرخد، شرایط در کره خاکی در تمام وجوه آن، آنقدر تغییر کرده که اگر امکان بازگشت درگذشتگان چند دهه اخیر به زندگی میسر می‌شد، بدون تردید با آنچه روی زمین می‌دیدند، دچار شگفتی می‌شدند و احساس غربت‌زدگی می‌کردند.

ادامه مطلب

کابل - امنيت اطلاعات

وزیر ارتباطات خبر داد

دسترسی آزاد مردم به اطلاعات شعار دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: بستن سایت نیازی به سرمایه‌گذاری ندارد؛ دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حقوق شهروندی شعار دولت است، از طرف دیگر اعتقاد داریم که مردم باید به محتوا دسترسی داشته باشند، اما محتوا باید سالم باشد به همین دلیل برای فیلترینگ هوشمند سرمایه‌گذاری شده است.

ادامه مطلب

شورايعالي فضاي مجازي

آخرین آثار شورای عالی فضای مجازی از امیرآباد حذف شد

پس از انتقال ساختمان شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی به سعادت‌آباد، آخرین اثرات این شورا نیز از ساختمان قبلی در امیرآباد حذف شد.

ادامه مطلب

رهبر معظم انقلاب

مروری بر اظهارات حضرت آیت الله خامنه‌ای/

درخواست رهبری تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است

تأکید مقام معظم رهبری بر "باید زمینه استفاده‌ صحیح از فضای مجازی فراهم شود نه آنکه به صورت رها و غیر قابل کنترل باشد"، اشاره به اجرای کدام پروژه ملی دارد؟

ادامه مطلب

پيام رسان - شبکه اجتماعي

سرنوشت شبکه‌های پیام‌رسان این بار در شورای عالی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی وضعیت شبکه‌های پیام رسان برخط و اعلام سیاستهای جدید شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه‌هایی همچون تلگرام در جلسات آتی این شورا خبر داد.

ادامه مطلب