یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیر ساخت:

شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی کشور است

شبکه - شبکه ملي اطلاعات

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹:۰۰


امروز فضای مجازی جایگزین رسانه شده است و این موضوع نشان می دهد که تاثیر برقراری ارتباطات در جهان امروز دو چندان است.

وایمکس نیوز - جهرمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت در همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با ذکر این مطلب افزود: در حوزه ارتباطات هدف این است ارتباط را در مقابل تهدیدات مقاوم سازی کنیم و اولین قدم در این راه تلاش برای حفظ ستون فقرات ارتباطی کشور و حذف شایعات و کانال های اطلاع رسانی دشمن است.

رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت با اشاره به این کلام امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی که سلاح تبلیغات از سلاح جنگ برنده تر است گفت: اولین گام دشمن برای نیل به اهدافش تخریب زیرساخت های ارتباطی کشور است و مهمترین فرصت ما در حوزه  ICTایجاد و برقراری شبکه پایدار برای حفظ ارتباطات مردم است.

وی افزود: کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات در سازمان های زیرمجموعه و اپراتورها قطعی های فرضی ایجاد می کنند تا فرایند بازسازی شبکه را ارزیابی کرده و شاخص های پایداری آن را به دست آورند.

جهرمی با اشاره به اختلال روز گذشته مرکز انقلاب اسلامی شرکت ارتباطات زیرساخت که 60 درصد اینترنت تهران را از دسترس خارج کرد اظهار داشت: اثرات این اختلال محدود به شرکت های بود که در حوزه تهران مستقر بودند و اختلالی در مراکز تبادل شیراز ، تبریز و سایر نقاط کشور به وجود نیامد.

 مدیرعامل شرکت زیرساخت افزود: اگر این اتفاق را یک سال پیش شبیه سازی کرده بودیم 90 درصد ارتباطات تمام کشور را از دست می دادیم ولی امروز می توانیم ارتباطات اینترنتی کشور را در سطحی پایدار نگه داریم. ولی هنوز از استانداردهای لازم به طور کامل برخوردار نیستیم.

جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نظام اسلامی از بدو تولد به دنبال ایجاد محدویت در چارچوب مرزهای کشور نبوده است گفت: هدف نظام صدور پیام اسلام و انقلاب اسلامی به خارج ارمرزهای کشور است و برخلاف ادبیاتی که امروز برخی استفاده می کنند شبکه ملی اطلاعات برای محدود کردن مردم و کشور ایجاد نشده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون در مورد لزوم استفاده از فضای مجازی برای انتقال پیام انقلاب و اسلام به گوش جهانیان افزود: از مقام معظم رهبری نقل شده است که اهمیت فضای مجازی با انقلاب اسلامی برابر است و در همین راستا می توان که تخریب شبکه ملی اطلاعات یعنی حذف سهم کشور از تولید محتوا در جهان و ما باید با تولید محتوا، خود را در جهان امروز مصون کنیم.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی کشور است و باید تلاش کنیم با برنامه ریزی کامل و با حفظ صیانت از حریم خانواده و کشور به فضای مجازی وارد شویم.

جهرمی در پایان با اشاره به جلسات ارزیابی کمیته پدافند غیرعامل با اپراتورها و تولیدکنندگان در مقابل حملات و تهدیدات اظهار داشت: ارزیابی ها نشان می دهد که هنوز در برخی نقاط دچار کاستی هایی هستیم و شرکت زیرساخت با برنامه ریزی ارتقای شاخص ها را پیگیری می کند تا بتوانیم شبکه را به نقطه پایدارتر و مناسب تری برسانیم.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو