شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
کلاهبرداري
اربعين

ظهور کلاهبرداري‌هاي تلفني جديد در آستانه اربعين

کلاهبرداري‌هاي تلفني در بازه‌هاي زماني مختلف حتي مناسبت‌هاي متفاوت ظاهر مي‌شوند و اخيرا با وعده برنده شدن در قرعه‌کشي و بهره‌مندي از کمک‌هزينه سفر به کربلا و نجف، اقدام به کلاهبرداري مي‌شود.

ادامه مطلب

کلاهبرداري اينترنتي

ساده‌ترين راه نفوذ کلاهبرداران در سازمان‌ها

ساده‌ترين راه نفوذ براي ايجاد دسترسي در يک شبکه، ورود زيرکانه و از طريق مهندسي اجتماعي به سازمان و کسب اطلاعات مورد نياز و خروج اين اطلاعات است.

ادامه مطلب

تلفن ثابت

انواع کلاهبرداري‌ تلفني؛ از وعده‌ي جايزه تا خالي کردن حساب

در حالي که سودجويان از راه‌هاي مختلف براي کلاهبرداري و فريب کاربران استفاده مي‌کنند، کلاهبرداري‌هاي تلفني نيز مدتي است که شايع شده‌اند و به‌همين دليل، کاربران در مواجهه با موارد مشکوک بايد هوشيار باشند.

ادامه مطلب

نذري

کلاهبرداري با نرم‌افزارهاي نذري‌ياب

نرم‌افزارهايي با عنوان نذري‌ياب که بعضا در ايام عزاداري‌ها در فضاي مجازي حضور پررنگ‌تري دارند، ممکن است شگرد جديد کلاهبرداران اينترنتي باشند.

ادامه مطلب

بازي

انواع کلاهبرداري در بستر بازي‌هاي آنلاين

يکي از راه‌هاي استفاده از بازي‌هاي آنلاين چندنفره، پلت‌فرم استيم است، اما کلاهبرداران مي‌توانند از روش‌هاي مختلفي استفاده کرده و با جعل هويت اکانت‌هاي معتبر استيم و يا پيشنهادهاي مالي وسوسه‌انگيز، به حساب استيم شما دسترسي پيدا کرده و حتي ايميلتان را در اختيار بگيرند.

ادامه مطلب

تلفن

اهداء جایزه خوش حسابی طرح های مخابراتی کلاهبرداری است

مخابرات منطقه تهران اعلام کرد: کلاهبرداران در مناسبت های مختلف با ارسال پیامک یا تماس تلفنی با مضمون برنده شدن در قرعه کشی یا اهداء جایزه خوش حسابی طرح های مخابراتی، با درخواست از شهروندان برای مراجعه به خودپرداز، اخاذی می کنند.

ادامه مطلب

کارت بانکي

سرقت حساب‌هاي بانکي با تلفن/مراقب باشيد

افرادي به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و يا قرعه‌کشي‌هاي راديويي و تلويزيوني از صاحبان حساب بانکي تقاضاي حضور مقابل دستگاه خودپرداز و يا اعلام اطلاعات کارت بانکي دارند، بانک مرکزي نسبت به کلاهبرداري اين افراد هشدار داده است.

ادامه مطلب

نرم افزار موبايل

پلیس "فتا" اعلام کرد:

فروش نرم افزار دوربین لخت کن، ترفندی برای بالا بردن آمار سایت

رئیس پلیس فتا دراستان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان در فضای سایبری با فروش رایگان نرم افزار دوربین لخت کن! خبر داد.

ادامه مطلب

برخورد با ارسال پیامک‌ طالع‌بینی/ساماندهی پیام‌های تبلیغاتی، نیازمند زمان

دریافت انواع و اقسام پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده موضوعی است که اعتراض بسیاری از مشترکان موبایل را به دنبال داشته، با این وجود ساماندهی کامل این آشفته‌بازار به گفته مسئولان همچنان به گذشت زمان بیشتر نیاز دارد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

Ringing Bell تولیدکننده گوشی هوشمند ۴ دلاری تحت پیگرد قضایی قرار گرفت

گوشی هوشمند Freedom 251 با قیمت ۴ دلار در هند معرفی شده است؛ اما به تازگی مقامات کشور هند اعلام کرده‌اند که این شرکت را تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهند.

ادامه مطلب