پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضای مجازی فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد مشاغل جدید

لپ تاپ

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰:۴۷


یک کارشناس بازار کار، استفاده از فضای مجازی و اینترنت را یک فرصت بی نظیر برای توسعه بازار کار و ایجاد مشاغل جدید در کشور دانست و ضمن تاکید بر نظارت و قانونمند شدن کسب و کارهای اینترنتی، گفت: هرچه دولت فعالانه وارد فضای مجازی برای صدور مجوز کسب و کارها شود و از این فرصت برای ایجاد مشاغل جدید استفاده کند، تهدیدها در بخش فضای مجازی و اینترنت به همان نسبت کاهش پیدا می کند.

تیک نیوز- حمید حاج اسماعیلی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره کلیات طرح صیانت از فضای مجازی، درباره فعالیت کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد: معتقدم دو عامل اساسی باعث می شود که خیلی از فرصت‌ها را در کشور تهدید تلقی کنیم؛ یکی سیاست‌زدگی است که باعث شده نتوانیم کارها را با دیدگاهی فنی، تخصصی و کارشناسی دنبال کنیم و دومین موضوع، بحث نگاه و رویکرد امنیتی نسبت به موضوعات مختلف است.
 
وی افزود: این دو عامل همواره در کشور ما غالب بوده و از این نواحی برای توسعه کشور لطمه خورده‌ایم، در حالی که می تواند برای کشور منافع به دنبال داشته باشد.
 
این کارشناس بازار کار ادامه داد: تاکید ما این است که باید این دو نگاه در حوزه مسائل تخصصی و فنی کشور تعدیل شود تا شرایط برای استفاده از فرصتهای فراوان به وجود آید.
 
به گفته حاج اسماعیلی، هم اکنون فضای مجازی، اینترنت و پلتفرم‌های اینترنتی یک فرصت بی‌نظیر به شمار می‌روند و نباید نگاه امنیتی و سیاسی در این بخشها را آنقدر غالب کنیم که از فرصتهای خوبی که برای توسعه بازار کار و ایجاد اشتغال، امر خدمات‌رسانی و چابک‌سازی امور و کاهش هزینه‌ها در کشور ایجاد می شود، باز بمانیم.
 
این کارشناس افزود: ما می توانیم تهدیدات فضای مجازی را با ثبت و مجوز رسمی و بازگشایی‌های جدید در حوزه مشاغل اینترنتی و صدور مجوز ها کاهش بدهیم.
 
حاج اسماعیلی تصریح کرد: هرچه دولت فعالانه وارد فضای مجازی برای صدور مجوز کسب و کارها و استفاده از فرصت‌ها برای مشاغل جدید شود، تهدیدها در بخش فضای مجازی و اینترنت به همین نسبت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین مجلس و دولت باید فضای اینترنت را در کشور برای توسعه بازار کار و ایجاد مشاغل جدید یک فرصت تلقی کنند و در عین حال به طرف نظارت و قانونمند شدن این کسب و کارها پیش برویم.
منبع: ایسنا
 
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو